Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. BYD представи нов луксозен спортен автомобил в Шанхай

Автомобили

BYD представи нов луксозен спортен автомобил в Шанхай

BYD представи нов луксозен спортен автомобил в Шанхай - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Китайският гигант в областта на електромобилите BYD вече изпревари дългогодишния лидер Tesla по продажби на електрифицирани превозни средства. А сега идва ред и на луксозните спортни автомобили.

Премиум линията Denza на BYD представи Z, нов блестящ тъмносин модел, който показва амбициите на компанията да се конкурира с по-високия клас западни марки като Porsche и Mercedes-Benz.

Премиерата се състоя при откриването на Auto Shanghai, най-голямото автомобилно изложение в Китай, което привлече десетки местни и чуждестранни производители на автомобили, както и тълпи от журналисти, в обширното помещение за изложения във финансовия център на страната, съобщи Си Ен Ен.

Преди представянето си Denza Z се намираше на пода на изложбената зала, покрит с черен покрив. Заобиколен от антураж, Уанг Чуанфу, основател на BYD и един от най-известните предприемачи в страната, беше видян на изложбата.

Производителите на автомобили се бореха за внимание с ярки дисплеи, представящи най-новите им модели, и пресконференции, на които се обявяваха новите версии.

Десетдневната среща хвърля светлина върху технологичните постижения на процъфтяващия китайски сектор на електрическите превозни средства, който шокира западните си конкуренти не само със скоростта на иновациите и растежа си, но и с качеството на предлаганите продукти.

Тъй като световната автомобилна индустрия е разтърсена от митата на американския президент Доналд Тръмп върху вноса на автомобили в САЩ, китайският сектор на електромобилите се превърна в гореща точка - световните марки търсят възможности за пренастройване на стратегиите, включително за засилване на партньорствата, за да си възвърнат предишната доминираща позиция на най-големия автомобилен пазар в света.

BYD е категоричен лидер в сектора на електрическите превозни средства в Китай, след като миналата година изпревари Tesla по продажби в световен мащаб. Тя продължава да увеличава преднината си пред американския производител на електрически превозни средства на вътрешния пазар, където се продават по-голямата част от нейните автомобили.

На 23 април Tesla отчете по-голям от очаквания спад на тримесечните приходи, тъй като е изправена пред насрещни ветрове, включително ескалиращата търговска война на Тръмп и потребителската реакция срещу ролята на главния изпълнителен директор Елон Мъск в администрацията. Общите й продажби са намалели с 9 %, а основната й дейност по продажба на автомобили - с 20 %. Нетната печалба, най-строгото определение за рентабилността ѝ, спадна със 71% в сравнение с предходната година.

Tesla отчете значително по-голям от очаквания спад на тримесечните приходи

Denza Z беше горещо очакван, след като снимки на прототипа изтекоха в интернет по-рано тази година, а служител на компанията потвърди, че моделът ще бъде „максимално технологичен и луксозен“.

Започнала преди повече от десетилетие като съвместно предприятие с Mercedes, но вече изцяло собственост на BYD, марката Denza беше лансирана в Европа по-рано този месец.

Макар че основната марка на BYD е известна с по-достъпните си електрически и хибридни автомобили, линията Denza показва амбициите на компанията да разшири портфолиото си и да използва обширните си ресурси, за да се насочи към други сегменти на пазара, твърдят анализатори.

Флагманският SUV N9 на Denza бе пуснат в продажба миналия месец с начална цена от 389 800 юана (53 453 долара). За сравнение, популярният SUV Song Plus на BYD започва от около 18 500 долара.

BYD също така продава луксозни електрически автомобили под марката Yangwang, марка в премиум сегмента от 1 млн. юана (137 000 долара), която по-рано този месец премина символичния етап на продажба на 10 000-ия си автомобил. Най-новият модел, SUV U8L, беше представен по-рано в сряда на изложението Auto Shanghai.

Анкети