Технологии
Френската игра „Clair Obscur: Expedition 33“ триумфира на Game Awards
Френската видеоигра „Clair Obscur: Expedition 33“ e първенецът на годишните Game Awards. Най-голямото събитие за гейминг индустрията се проведе в Лос Анджелис на 12 декември.
Играта спечели в рекордните девет категории, като грабна и наградата за най-добра видеоигра на годината.
„Каква странна реалност за нас“, пошегува се Гийом Брош от студиото Sandfall Interactive, благодарейки на екипа си, докато приемаше най-голямото отличие.
„Искам да благодаря и на незабележимите герои в тази индустрия – хората, които правят уроци в YouTube как се създава игра, защото нямахме никаква представа как се прави игра, когато започнахме“, добави още той.
За главния разработчик Гийом Брош това е „черешката на тортата“ след изключително успешна година.Съоснователят на студиото Sandfall Interactive от Монпелие призна пред АФП, че е бил на „емоционални върхове и спадове“, след като играта се превърна в културен феномен.
– Как се промени всичко след излизането на играта в края на април и постигнатите пет милиона продадени копия?
Беше непрекъснато емоционално изтощение. Имахме еуфоричния период след премиерата, когато видяхме, че всички играят и харесват играта. След пет години работа в изолация бяхме буквално залети от случващото се.
Получавахме стотици съобщения дневно от хора, които твърдяха, че играта е променила живота им. Тя се превърна в културен феномен, който изобщо не сме предвиждали. Парадоксално, последва и период на депресивно усещане — просто твърде много емоции, които човек трудно понася сам.
– На какво според вас се дължи успехът на играта?
Играчите откриха нещо уникално и оригинално в това, което предлагахме — усещат, че играят произведение, което говори лично на тях, а не продукт, създаден, за да им угоди. Историята, художествената посока и игровата система се съчетават в характер, който много хора възприеха за напълно различен. Много истории като нашата по света не достигат до успех. Имахме и късмет, но винаги има и риск.
– Ари Гибсън от екипа зад хита „Hollow Knight: Silksong“ определи „Clair Obscur“ като „изключителна и универсално привлекателна“. Звучи сякаш очаква да победите.
Много уважавам този екип, така че е приятно да чуем подобни думи. Мисля, че малко играят с образа си на мистериозно студио, което не следва правилата. Радвам се, ако играта им е харесала. Ние също харесахме „Silksong“.
– Обещахте допълнително съдържание. Кога да го очакваме? И работите ли по продължение?
Ще излезе, когато е готово. По следващата игра вече сме започнали, но е още рано. Няма да разширяваме екипа. Играта успя, защото беше искрена, автентична и правена от малък екип. Нямаме причина да променяме това.












