Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Имоти
  3. Прогноза: Няма да има съществена промяна на имотния пазар у нас през 2024 г.

Имоти

Прогноза: Няма да има съществена промяна на имотния пазар у нас през 2024 г.

Прогноза: Няма да има съществена промяна на имотния пазар у нас през 2024 г. - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

„Данните, които имаме, са за първото деветмесечие за 2023 година. Общият обем от сделки общо за страната е 153109, което е с 10-12% по-малко от същия период на 2022 година. За София са изповядани около 22 хил. сделки, като спадът спрямо 2022 г. е 10%. България е най-достъпната дестинация, като основни градове в цяла Източна Европа. Най-достъпният град е Пловдив, след това следва Бургас, Варна, а София е най-недостъпен. Всички тези градове са от топ 20-30 от 150 града в Европа. Пловдив, София, Варна, Бургас са в топ 5 на най-достъпните дестинации в цяла Източна Европа“, коментира председателят на УС на Национално сдружение „Недвижими Имоти“ Добромир Ганев.

По думите му, когато говорим за цени на жилища, трябва да говорим и за доходите на хората, като по официални данни ръстът на доходите надвишава ръста на цените на имотите.

На въпрос дали е изгодно в момента да се купуват жилища той посочи:

„Трудно  да се каже какво точно ще се случи. Очакванията, поне от това, което сме коментирали последните седмици, са пазарът да бъде подобен на предходната година. Инфлацията забавя своите темпове, очакванията, свързани с приемането ни в Еврозоната, също са позитивен фактор, който може да повлияе на пазара. Трябва да следим, разбира се, икономическите показатели, а това дали е добре да се закупува имот с кредит и изобщо да се закупува имот, трябва да разделим на две части мотивацията. Първо - ако имате мотив да закупите имот с цел да удовлетворявате жилищна нужда е единият вариант. И тогава вероятно е добре да помислите дали и сегашният момент не е достатъчно подходящ. Имайте предвид, че очакванията след влизането в еврозоната са този пазар, пък и по принцип икономиката да подобри своето представяне. Ако обаче имате интерес просто да участвате като инвеститор на пазара, например да си купите един или два жилищни имота, там нещата стоят малко по-различно, поне в този период от време. Трябва да бъдете по-внимателни“.

„Това, което всички знаят и то е логично, е, че едни от най-търсените райони са от централните части в посока планината Витоша. Това като тенденция започна още преди 2-3 години, а вероятно и ще продължи още повече с поскъпването на жилищния пазар. Може би тенденцията е свързана с изнасяне на някои семейства в близост до големия град, но в пазари, където имотите са по-атрактивни като цени и като съотношение цена към доход на съответното семейство“, отбеляза Ганев, цитиран от БНР.

Той допълни, че когато има инвестиции в инфраструктурата, това повишава качеството на живот и прави съответните райони по-атрактивни. Закупуването на имот не е просто закупуване на квадратни метри, а имиджът и сигурността на районите е от голяма важност, коментира специалистът.

„От момента на закупуване на едно жилище, което не е обзаведено, докато то се довърши и се обзаведе и оборудва, средствата, които са необходими, са значителни. Един празен имот, който седи на шпакловка, на замазка, без нищо завършено вътре, много трудно може да излезе на пазара. Има много начини, по които може да се стимулира, но по-скоро трябва да се говори за стимулиране, а не за рестрикции. Това не работи. Това го показаха много пазари, които имат проблем с наемния пазар, като този в Берлин например“, подчерта Ганев.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.