Мрежата
Как заведенията ще информират клиентите за имитиращи млечни продукти
Нови правила за имитиращите млечни продукти. Вече и в заведенията клиентите задължително ще бъдат уведомявани, ако има имитиращ млечен продукт вместо сирене. Това трябва бъде записано в менюто. В момента ресторантите трябва да дадат тази информация само ако клиентите попитат. Промените предстои да бъдат разписани в наредба.
Ричард Алибегов от „Българска асоциация на заведенията“ посочи, че към бранша не е имало покана за обсъждане на темата.
„Когато се изготвя закон за конкретен икономически отрасъл, трябва да бъдат поканени представители. Нямаме идея какво пише в новите правила и какво подбужда промените. Не виждам как можем да проверяваме за имитиращи продукти, законът е насочен към ресторантьорския сектор, а не към производители“, коментира той пред Нова нюз.
Алибегов допълни още, че бизнесът поръчва сирене, но не е ясно какво ще му бъде доставено.
Той посочи още, че ресторантьорския бранш ще трябва да актуализира менютата си с новите допълнения, а това ще струва пари.
„Можем да поръчаме сирене, въпросът е какво ще дойде. Може да се описва в отделни листове към менюто кои храни съдържат имитиращи продукти, както вписваме и алергените. Няма нищо лошо в този вид продукти, законни са. Това обаче ще коства средства подновяване на менютата с новите допълнения“, обясни той. И прогнозира дъжд от жалби към БАБХ.
От своя страна д-р Сергей Иванов от асоциация „Активни потребители" посочи, че проблемът е повдигнат още преди години.
„Не знам защо бяха набедени само имитиращите продукти, ставаме свидетели и на други измами. Водещите проблеми са преоводнените млечни продукти. Ако искаме наистина да информираме потребителите, нека да е за всичко. Търговците на едро трябва също да имат задължение да следят за имитиращи продукти. Освен това проблем са не само заведенията, а и ведомствените столове и училищата“, коментира той.