Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. КЗП с още информация относно непоискани услуги от мобилните оператори

Мрежата

КЗП с още информация относно непоискани услуги от мобилните оператори

КЗП с още информация относно непоискани услуги от мобилните оператори - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

КЗП  разпространи още информация относно доставката на непоискани услуги от мобилните оператори, тарифирани чрез месечната такса.

Въпросът с промяната на цените и правата, с които потребителите разполагат, се урежда от Закона за електронните съобщения. Когато промяната на цените се извършва по реда на ЗЕС, както е в случая с Йеттел, потребителите разполагат с право, каквото законът им отрежда, а то е: право да прекратят договора и да изберат услугите на друг оператор. Онези от тях, които не желаят да упражнят това свое право, имат възможността да продължат да ползват услугите на оператора при новата цена.

Месечната абонаментна такса включва определено потребление мобилни услуги. Предоставянето на допълнително потребление срещу увеличение на цената на месечната такса, когато не се извършва по заявка на потребителя, КЗП ще счита за нарушение на разпоредбата на чл.62 от ЗЗП.

Съгласно ЗЗП потребителите не са длъжни да заплащат за услуги, които не са заявили.

Потребителските права по чл.62 от ЗЗП се материализират със съгласието на оператора или без негово съгласие – по съдебен ред. 

Ако потребителите  решат да се позоват на правото си да не заплащат увеличението на цената и операторът не склони да зачете това тяхно право,  КЗП ще го отстоява правото им по съдебен ред.

Потребителите следва да са наясно, че съществува риск докато траят съдебните производства, операторът да им прекъсне услугите или да пристъпи към прекратяване на  договорите, което според КЗП  ще представлява нелоялна търговска практика.

Когато операторът не зачита потребителските права, няма друг вариант да бъде принуден да се съобразява с тях освен по съдебен ред. Т.е. важно е хората да са наясно, че КЗП ще предприеме мерки в тяхна защита, но крайният резултат от мерките ще зависи от окончателните решенията на компетентните съдилища. 

Потребителите могат да сезират КЗП за нарушения на техните права по чл. 62 ЗЗП, като за целта ще бъде необходимо да предоставят доказателствата, на които основават претенциите си.

Анкети