Мрежата
Въпреки спада на приходите: Burberry отчита стабилни резултати в периода април-септември
Burberry обяви финансовите си резултати за периода между 1 април 2025 г. и 30 септември 2025 г. (първото полугодие на финансовата 2026 година). От компанията за луксозни дрехи и аксесоари подчертават, че въпреки предизвикателната макроикономическа среда, са успели да постигнат стабилни резултати, благодарение на напредък в „оптимизацията на процесите и ефективността“.
Припомняме, че в средата на май тази година от Burberry предприеха мащабни съкращения на служители вследсвие на загуби в размер на 75 млн. паунда.
От компанията отчитат общи приходи в размер на 1 032 млн. паунда (около 1 358 млн. щатски долара), което представлява спад от 5% спрямо предходната година. Въпреки това, за периода продажбите на дребно остават без промяна за полугодието — спад от 1% през първото тримесечие и ръст от 2% през второто, което отразява подобрено потребителско търсене и засилена ангажираност към марката.
Коригираната оперативна печалба възлиза на 19 млн. паунда (около 25 млн. щатски долара), докато разходите за преструктуриране в размер на 37 млн. паунда водят до отчетена оперативна загуба от 18 млн. паунда. Тези разходи отразяват инвестициите на компанията в структурни промени, насочени към повишаване на ефективността и конкурентоспособността в дългосрочен план.
На този фон от Burberry подчертават, че стратегията им за опростяване на процесите и повишаване на производителността дава резултат, тъй като коригираните нетни оперативни разходи са се понижили с между 5% и 7% на сто.

