Парите
На фона на рекордни печалби: Акциите на Netflix поскъпнаха с над 10%
Акциите на Netflix поскъпнаха с повече от 10% до рекордно високи стойности на фона на силните приходи за четвъртото тримесечие.
Базираният в САЩ технологичен гигант за стрийминг се възползва от спортните си програми на живо, като например мача между Джейк Пол и Майк Тайсън, което доведе до рекордни регистрации на потребители, съобщи „Евронюз“.
Компанията добави 19 млн. нови абонати през тримесечието, с което броят на глобалните ѝ потребители достигна 302 млн. Увеличението на броя на потребителите за тримесечието надхвърли двойно прогнозите на анализаторите, подкрепено от борбата срещу споделянето на пароли.
Това обаче е последното тримесечие, през което Netflix отчита броя на абонаментите. Компанията информира, че измества фокуса си към по-традиционни показатели като марж на печалбата и ръст на приходите.
Netflix обясни силния си растеж с комбинацията от хитово съдържание и програмиране на специални събития.
Сред акцентите бяха „Squid Game“, сезон 2, „Carry-On“ и спортни предавания на живо, като например двубоя между Джейк Пол и Майк Тайсън, мачовете от НФЛ и „Beyoncé Bowl“.
Освен това компанията си е осигурила правата за излъчване в САЩ на Световното първенство по футбол за жени през 2027 и 2031 г., подчертавайки ангажимента си към „програмиране на специални събития, които не могат да бъдат пропуснати“.
Поддържаното от реклами ниво беше основен двигател на растежа на потребителите през тримесечието, като съставляваше 55% от регистрациите в държави, в които има реклами.
Броят на членовете на това ниво се е увеличил с близо 30% в сравнение с предходната година.
„Основен приоритет през 2025 г. е да подобрим предлагането си за рекламодателите, което ще позволи значителен ръст на приходите от реклама“, заявиха от компанията.
„Netflix се превръща в универсален магазин за развлечения, който осигурява изключителна стойност за инвеститорите. Поддържаното от реклами ниво разширява потребителската база, като същевременно привлича първокласни рекламодатели“, каза Джош Гилбърт, пазарен анализатор в eToro.
Общите приходи на компанията са се увеличили с 16% на годишна база до 10,25 млрд. долара, надминавайки очакванията на анализаторите за 10,11 млрд. долара. Печалбата на акция възлиза на 4,27 долара в сравнение с 2,11 долара през същото тримесечие на предходната година.
Оперативният марж обаче спадна до 22%, което е най-ниското ниво през 2024 г., отразявайки значителните инвестиции в спортни програми на живо.
За цялата година общите приходи нараснаха с 16%, а нетната печалба скочи с 62%.