Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Несъстоятелност: Компанията за търговия с облекло Forever 21 обяви фалит в САЩ

Парите

Несъстоятелност: Компанията за търговия с облекло Forever 21 обяви фалит в САЩ

Несъстоятелност: Компанията за търговия с облекло Forever 21 обяви фалит в САЩ - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Търговецът на облекло Forever 21 съобщи, че е стартирал процедура по доброволно обявяване в несъстоятелност в Съединените щати. Той е започнал планове за „организирано закриване“ на магазините в САЩ, а успоредно с това е предприел действия за евентуална продажба.

Гигантът в областта на бързата мода, съгласувано със своите кредитори, планира ликвидационни продажби на магазините в САЩ, „като същевременно провежда контролиран от съда процес на продажба и маркетинг на някои или всички свои активи“, се посочва в прессъобщение от F21 OpCo LLC, оператор на марката в САЩ.

Този ход бележи втората реорганизация на Forever 21 в рамките на 6 години по глава 11 след подаването на молба през 2019 г., която значително намали броя на магазините на веригата.

Според уебсайта си понастоящем веригата разполага с 540 магазина, предаде АФП.

Американските магазини на компанията „ще останат отворени и ще продължат да обслужват клиентите“ по време на целия процес, докато обектите извън САЩ, които се управляват от други лицензополучатели, не са част от плана за несъстоятелност, заявиха от компанията.

Основана в Лос Анджелис през 1984 г. от южнокорейските съпрузи До Уон и Джин Сук Чанг, компанията Forever 21 се превръща в повсеместно присъствие в търговските центрове в САЩ, предлагайки на тийнейджърите имитации на марки от висшата мода на изключително ниски цени.

Но Нийл Сондърс, управляващ директор на GlobalData, заяви, че през последните години компанията е била подложена на „двоен насрещен вятър“ от слабия пазар на облекло и силната конкуренция на евтините китайски пазари.

„Forever 21 не си помогна с тези предизвикателства: мърчандайзингът и асортиментът бяха недостатъчни, а марката дълго време нямаше ясна гледна точка. Крайният резултат е, че все повече и повече клиенти, особено тези от по-младия сегмент на пазара, я изоставят“, каза той.

Сондърс изтъкна възможността марката да се запази онлайн чрез продажба на лиценз. Това вероятно ще доведе до промяна на цената, която „ще трябва да отразява нейния вече намален статут“, посочи той.

Анкети