Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Въпреки митата: От Watches of Switzerland определиха пазара в САЩ като основен двигател на приходите за 2025 г.

Анализи

Въпреки митата: От Watches of Switzerland определиха пазара в САЩ като основен двигател на приходите за 2025 г.

Въпреки митата: От Watches of Switzerland определиха пазара в САЩ като основен двигател на приходите за 2025 г. - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/pixabay

Продажбите на швейцарски луксозни часовници в САЩ остават стабилни въпреки продължаващите високи мита върху швейцарския внос, показват полугодишните резултати на Watches of Switzerland Group, които подчертават устойчивото търсене в премиум сегмента.

Базираната във Великобритания компания – най-големият търговец в страната на часовници Rolex, Omega и Cartier – отчете групови приходи от 967 млн. евро за 26-те седмици до 26 октомври 2025 г., ръст от 10% при постоянен валутен курс и 8% при отчетните стойности.

Коригираната печалба преди лихви и данъци достига 78,9 млн.евро, ръст от 6% при постоянен валутен курс, докато брутната печалба преди данъци скача с 50% до 69,78 млн. евро.

Тези резултати идват въпреки рязкото увеличение на американските мита върху швейцарския внос по-рано през годината, което покачи цената на внесените швейцарски часовници. На 7 август 2025 г. бе наложено 39% мито, което Вашингтон и Берн договориха да бъде намалено на 15% през ноември. Макар и исторически високо, това мито не е възпирало потребителите – търсенето на някои от най-скъпите швейцарски часовници дори се е увеличило на годишна база.

Главният изпълнителен директор Брайън Дъфи заяви, че компанията е „отчела силно първо полугодие – с 10% ръст на приходите при постоянен валутен курс, добро ниво на рентабилност, както и стабилен свободен паричен поток и възвръщаемост на капитала“.

Американският пазар е изпъкнал като основен двигател: приходите там са се увеличили с 20% при постоянен валутен курс до 467,8 млн. евро, което представлява 48% от груповите приходи и 59% от коригирания EBIT.

Дъфи определи САЩ като „ключов фактор за нашите резултати, с устойчиво търсене във всички марки и продуктови категории“, подчертавайки, че регионът вече формира „почти 60% от нашата печалба“. Според компанията марките са отговорили на по-високите разходи заради митата, цената на златото и валутните разлики чрез повишаване на цените на американския пазар, но въпреки това търсенето на основните швейцарски марки остава силно.

Луксозните часовници продължават да бъдат гръбнакът на бизнеса, като допринасят за 84% от приходите на групата. Компанията отбелязва, че търсенето на водещите швейцарски марки „остава устойчиво, постоянно надхвърлящо предлагането“, с непрекъснати добавяния към списъците за Регистрация на интерес и силен растеж в програмата за сертифицирани използвани модели Rolex (CPO) в САЩ.

Резултатите подчертават и нарастващата зависимост на швейцарските производители и техните търговски партньори от американския потребител. Докато приходите във Великобритания и Европа са се повишили едва с 2% до 498,87 млн. евро, САЩ са реализирали широк ръст във всички марки и ценови сегменти, подпомогнат от инвестиции в нови бутици, електронна търговия и интеграцията на американската бижутерийна марка Roberto Coin.

Дъфи посочи, че търговията през втората половина на годината е започнала добре и че групата е „в силна позиция“ и „уверена в стабилността на бизнеса“ в навечерието на ключовия празничен сезон. В същото време ръководството остава „внимателно към външната икономическа и геополитическа среда“, въпреки че компанията публикува силна прогноза за годината.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.