Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. БАЗ: Няма как сервитьор да се разхожда по масите и да сипва алкохол, наливни вино и бира

Парите

БАЗ: Няма как сервитьор да се разхожда по масите и да сипва алкохол, наливни вино и бира

БАЗ: Няма как сервитьор да се разхожда по масите и да сипва алкохол, наливни вино и бира - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Българската асоциация на заведенията изразява несъгласието си с поредния опит за упражнение на гърба на нашия бранш. В радио интервю създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова иска клиентите на заведенията да могат да се уверят, че алкохолните напитки са с бандерол и не са разредени. Недоумяваме от това искане, след като в закона фигурират множество начини за контрол, това посочват от БАЗ в позиция изпратена до медиите.

А и чисто практически няма как сервитьорите да разнасят бутилка от маса на маса или клиентите да се струпват на бара, за да ги разглеждат.

В същото интервю са изисква и напитките да бъдат отваряни на масата пред клиентите. Ясно е, че за алкохола това е напълно невъзможно, а и няма как келнерът да ходи с мерна единица в джоба и да разхожда бутилки, от които да сипва алкохол, наливни вино и бира.

По отношение на бутилираните безалкохолни напитки и вино, отварянето им пред клиентите е правилно и е стандартна практика.

Считаме обаче, че бизнес и потребителски организации трябва да търсят най-добрите за всички решения, а не да си създават взаимно трудности с безумни и неработещи изисквания, посочват от БАЗ.

Преди ден пред „Фокус“ Габриела Руменова руменова посочи, че сервитьорите в заведенията са длъжни да отварят бутилките на поръчаните от клиентите безалкохолните напитки, бира и вино пред тях. Изискването е посочено в наредбата за категоризиране на заведенията и е валидно за всички подобни туристически обекти, независимо от определените им вид и категория.

„Мотивите са свързани с осигуряването на безопасността за здравето на клиентите при спазване на хигиенните изисквания. Когато говорим за алкохол пък, клиентът трябва да може да се увери, че бутилката е с бандерол, че напитката не е разредена и т. н., обясни тя. Отварянето на бутилката пред клиента гарантира също така запазване качествата на продукта, както и напитката да остане охладена по-дълго.

Получихме един сигнал на клиент на заведение, който сподели с нас, че при отварянето на менюто е видял реклама на безалкохолна напитка и послание, че може да спечели, ако има определен символ под капачката. Поръчал си тази напитка, обаче му я донесли отворена. Той така и не разбрал дали печели, или не?“, посочи още Руменова.

 

Етикети: позиция (11)
Анкети