Парите
Безпроблемна ваканция: От КЗП съветват за какво да сме нащрек при резервация
Преди летния сезон стартират и мобилно приложение за жалби и сигнали

С наближаването на летния сезон Комисията за защита на потребителите напомня на гражданите да бъдат особено внимателни при планирането на своите почивки. През 2024 г. общият брой на жалбите и сигналите надхвърля 27 000, включително по отношение на туристическите услуги, срещу мобилни оператори, банки, фирми за бързи кредити и др.
Какво да следим при резервации:
• Проверявайте дали туроператорът e регистриран на адрес: ntr.tourism.government.bg. На същия адрес може да проверите дали мястото за настаняване е категоризирано или регистрирано
• Проверявайте дали туроператорът има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“.
• Преглеждайте внимателно условията за отмяна на пътуването и възстановяване на суми.
• Изисквайте потвърждение на резервацията, четете внимателно договора и пазете всички документи – договори, касови бележки, фактури, както и кореспонденцията с туроператора.
• Бъдете предпазливи към оферти с прекалено ниски цени или неясни условия.
Повече информация и съвети можете да намерите на официалната подстраница на КЗП: potrebiteli.info.
За улесняване на потребителите и с цел КЗП да бъде още по-близо до хората, до няколко седмици ще пуснем собствено мобилно приложение. С него ще могат да се подават жалби и сигнали от самите търговски обекти, както и да се заснемат и прилагат към жалбите доказателства за нарушенията. Потребителите ще могат да проследяват в реално време движението на своите жалби и при необходимост да предоставят допълнителна информация.