Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. „Черен петък“ сериозни намаления и примамливи оферти, но една на десет се оказва нелоялна

Парите

„Черен петък“ сериозни намаления и примамливи оферти, но една на десет се оказва нелоялна

Черен петък сериозни намаления и примамливи оферти, но една на десет се оказва нелоялна - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Часове преди старта на „Черен петък“ за пазаруване веригите предлагат сериозни намаления и примамливи оферти. Едно от всеки десет предложения обаче се оказва нелоялно, сочат проверки на КЗП. Очаква се 2/3 от българите да се възползват от по-ниските цени.

Според директора на Комисията в Пловдив Соня Ориоли кампанията по проверки ще установи дали са лоялни намаленията.

„Изискваме счетоводни справки за старите цени и дали спадът в стойността на стоките е реален. Много често до намалението не се обявява новата цена. Санкциите за некоректни търговци са от 500 до 50 000 лева“, разясни тя пред Нова нюз.

По думите на колегата ѝ Васил Донев при намаление трябва да има две цени - старата (зачертана) и новата.

„Процентът не е задължително да се посочва, а само периодът. Изисква се и намалените стоки да са отделени. Проверките продължават до края на седмицата“, допълни той.

Пейо Майорски от „Асоциация за защита на потребителите“ сподели, че поне месец по-рано преди „Черния петък“ трябва да имаме списък с цените, които да сравним когато излязат промоциите.

„Нужно е по-задълбочено проучване. Вече не е само един ден с намаления, има черни седмици, черен ноември, това явление се комерсиализира, така че буди подозрение в самите потребители дали наистина периодът е толкова изгоден. Преди да се обяви промоция, трябва да се проследи дали това наистина е най-изгодната цена на конкретния продукт за периода на офертата“, заяви той.

Богомил Николов от „Активни потребители“ пък даде конкретен пример.

„Ако една стока на 20 октомври е струвала 200 лева, след това на 15 ноември е намалена на 150, а на „Черния петък“ цената е паднала на 100 лева, търговецът няма право да пише, че има 50% намаление. Той е длъжен да посочи най-ниската цена за период от 30 дни. След като вече е била намалявана, трябва да се покаже, че е била 150, а след това 100 лева. Проблемът е, че като потребители не можем да следим назад във времето каква е била стойността. Трябва да се научим да се съмняваме и да сезираме органите. Глобите трябва да се увеличат“, подчерта той.

Анкети