Парите
Данъчните инспектори започнаха проверките си по Черноморието
„Целта ни е да имаме все по-добро спазване на данъчно-осигурителните правила не само по Черноморието, а и в цялата страна“, коментира изпълнителният директор на НАП Румен Спецов
Националната агенция за приходите започна лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. До края на сезона предстоят над 10 000 проверки на ресторанти, магазини, атракциони, паркинги и други. Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, като ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки. Това съобщиха от Националната агенция за приходите.
Основната цел на данъчните е подобряване на фискалната дисциплина, увеличаване дела на бизнеса, който доброволно спазва правилата, осигуряване на равнопоставена бизнес среда и отчитане на реални обороти.
В рамките на кампанията, при извършването на контролни покупки, ще се прилага способът „таен клиент“. Данъчните инспектори ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди. От НАП отново ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция за установяване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници имат договори, регистрирани в НАП, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.
В националната контролна кампания по Черноморието се включват и командировани фискални инспектори от други градове. От НАП са категорични, че засилените проверки по морето няма да намалят бдителността по отношение на останалите търговски обекти в другите населени места.
Гражданите също могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите, напомнят още от НАП. Това е възможно с мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg.
„Сезонните контролни кампании са традиционни, те не се правят, за да се установят нарушения, да се съставят актове или да се запечатват обекти. Те имат дисциплиниращ ефект, но и допринасят за създаването на равнопоставена и честна бизнес среда. Целта ни е да имаме все по-добро спазване на данъчно-осигурителните правила не само по Черноморието, а и в цялата страна. С всяка изминала година наблюдаваме ръст на представителите на бизнеса, които коректно спазват данъчно-осигурителното законодателство. Това ни радва и показва, че прилагаме правилните мерки и партньорски подход. Ние сме партньори на коректния бизнес и безкомпромисни към тези, които не спазват закона.“, коментира изпълнителният директор на НАП Румен Спецов.