Парите
До 1700 обекта: McDonald's се разраства в Ирландия и Обединеното кралство
McDonald's планира да открие над 200 ресторанта в Обединеното кралство и Ирландия през следващите четири години в рамките на кампания за разширяване на веригата на стойност 1 млрд. паунда.
Този ход ще увеличи площта на веригата за бързо хранене в двете страни с повече от една десета до 1700 обекта. Ще бъдат тествани ресторанти тип „Drive to“ - с паркинг и малък кът за сядане.
Алистър Макроу, шеф на МакДоналдс в Обединеното кралство и Ирландия, каза, че плановете показват „постоянния ангажимент“ на компанията към растежа и създаването на работни места.
McDonald's заяви, че разширяването на дейността ще доведе до създаването на над 24 000 работни места.
Експертът по недвижими имоти Джонатан ДеМело каза пред Би Би Си, че наемите на заведенията на главната улица High Street в Лондон са „спаднали значително след Ковид“ поради фалита на редица ресторанти.
„Огромно количество ресторантски площи се върнаха на пазара“, посочи той.
ДеМело също така прогнозира, че McDonald's ще се насочи към паркове за търговия на дребно извън Лондон и други градове в Югоизточна Англия, въпреки че търсенето е довело до повишаване на наемите на тези места.
Освен че се възползва от по-евтините наеми, McDonald's реагира и на спадащите лихвени проценти и възстановяващата се икономика.
„Имахме криза на разходите за живот... Но хората се хранят с бърза храна“, каза ДеМело.
Специалистите в сектора твърдят, че McDonald's и нейните конкуренти се опитват да изкушат пестеливите клиенти с евтини оферти, критикувани от здравните експерти.
Дани Хюсън, ръководител на отдела за финансови анализи на AJ Bell, заяви, че „връщането на клиентите през вратите“ е важен приоритет за веригата.
„Откриването на нови магазини в момент, когато продажбите са намалели, може да изглежда нелогично. Но ако компанията успее да предложи правилната оферта и да бъде на точното място, когато хората ползват обедната си почивка, това би трябвало да е рецепта за растеж“, каза тя.
ДеМело обясни, че вероятно фокусът на компанията върху Обединеното кралство и Ирландия в частност се дължи и на възприеманата „стабилност“ на тези пазари в момент, когато конфликтите в чужбина са засегнали продажбите.
Компанията се оттегли от Русия след нахлуването ѝ в Украйна, а бойкотите в Близкия изток и други страни заради подкрепата на Запада за кампанията на Израел в Газа също повлияха на продажбите.
Освен това компанията все още се справя с последиците от разследване на Би Би Си, в което бяха разгледани повече от 100 твърдения на настоящи и бивши служители на McDonald's за култура на сексуално насилие и тормоз. Особено младите жени се оплакват от множество проблеми.
McDonald's съобщи тогава, че е започнала разследване на твърденията и е „решена“ да изкорени поведението, което не отговаря на високите стандарти, които очаква от персонала си.