Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Добро тримесечие и за Meta: Печалбата на компанията надхвърли очакванията

Парите

Добро тримесечие и за Meta: Печалбата на компанията надхвърли очакванията

Добро тримесечие и за Meta: Печалбата на компанията надхвърли очакванията - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Meta обяви, че печалбата ѝ е надхвърлила пазарните очаквания през третото тримесечие, благодарение на напредъка в приложенията и бизнеса, задвижван от изкуствен интелект.

Meta, която е компания майка на Facebook, Instagram и WhatsApp, заяви, че нетните приходи през третото тримесечие са 15,7 млрд. долара - с 35% повече спрямо същия период на миналата година.

Това е над очакванията на анализаторите, анкетирани от Factset, за 13,5 млрд. долара.

Приходите са нараснали с 19% до 40,6 млрд. долара, което е малко над прогнозитe.

„Имахме добро тримесечие, което се дължеше на напредъка в областта на изкуствения интелект в нашите приложения и бизнес“, заяви основателят и главен изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг.

Подобно на колегите си от големите технологични компании, Meta се втурва към изкуствения интелект, тъй като се опитва да изгради потоци от приходи извън основния си бизнес в областта на социалните мрежи.

За разлика от залога на виртуалната реалност преди няколко години, Уолстрийт приветства навлизането на изкуствения интелект, което доведе до покачване на цената на акциите на Meta с около 70% тази година.

През последните месеци Зукърбърг насочи по-голямата част от вниманието си към иновациите на компанията в областта на изкуствения интелект, които бяха въведени във Facebook, Instagram и WhatsApp.

Реакциите бяха положителни миналия месец, когато компанията представи очилата си за добавена реалност Orion, които остават експериментални, но засилиха увереността, че Meta ще бъде лидер в областта на носимите устройства с ИИ.

Meta също така се надява да се възползва от вълнението от своите умни очила Ray-Ban Meta, които разработи съвместно с европейския гигант EssilorLuxottica.

Анализаторите смятат, че очилата биха могли да се превърнат в силно търсена стока по време на празничния сезон в края на годината.

Анкети