Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. ЕС отлага до средата на април първите контрамита срещу САЩ

Парите

ЕС отлага до средата на април първите контрамита срещу САЩ

ЕС отлага до средата на април първите контрамита срещу САЩ - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/pixabay

Европейският съюз отложи за средата на април първите си контрамерки срещу Съединените щати във връзка с наложените от администрацията на Доналд Тръмп мита от 25% върху стоманата и алуминия, което да позволи на ЕС да преосмисли кои американски стоки да „удари“ с тарифи, както и да има няколко допълнителни седмици за преговори, предава БНР, позовавайки се на Ройтерс.

Европейската комисия предложи първоначално повторно налагане от 1-ви април на митата от 2018 г. върху американски продукти за 4,5 млрд. евро (около 4,9 млрд. долара), последвано от налагане на още мита върху американски стоки на стойност 18 млрд. евро от 13-ти април.

Ответни мерки: От 1 април ЕК ще приложи пропорционални мита на редица американски продукти

„Сега обмисляме да съгласуваме времето на двата набора от контрамерки на ЕС, така че да можем да се консултираме с държавите членки относно двата списъка с американски стоки (подлежащи на мита), като това също така ще ни даде допълнително време за преговори с нашите американски партньори“, заяви в четвъртък европейският комисар по търговията Марош Шефчович по време на негово изслушване в Комисията по международна търговия на Европейския парламент.

Той обаче предупреди, че ако ЕС и САЩ не постигнат сделка, единният блок ще излезе с „твърда, пропорционална, стабилна и добре калибрирана“ реакция.

Впоследствие Комисията потвърди, че всички контрамита на ЕС спрямо американския внос ще влязат в сила към средата на април.

Първият набор от контрамерки включва прилагане на мито от 50% върху вноса на американски бърбън (американското уиски). Президентът на САЩ Доналд Тръмп обаче заплаши да наложи мита от 200% върху всички вина и други алкохолни продукти, идващи от ЕС, ако блокът предприеме подобна мярка.

Администрацията на Тръмп също така планира „реципрочни“ мита на 2 април, за да балансира глобалната търговска система.

Междувременно Шефчович посочи, че е постигнал ограничен напредък с колегите си от САЩ в досегашните преговори, като например предложението му да се обсъди намаляване на вносните мита върху промишлените стоки.

„Не мисля, че мисленето на САЩ е в тази посока“, каза той, добавяйки, че техният приоритет изглежда е привличането на инвестиции и реиндустриализация.

„И в момента те смятат, че най-добрият начин да стане това е чрез тарифната политика. Надявам се, че един ден ще стигнем до тази дискусия, но в момента явно не сме там“, добави той.

Забавянето на контрамерките може да позволи и известна корекция на целевите мита за американски стоки.

В неделя френският премиер Франсоа Байру каза, че ЕС вероятно е сгрешил, като се е насочил към американското уиски, докато италианският премиер Джорджа Мелони предупреди във вторник партньорите от ЕС да не ескалират търговския спор със Съединените щати.

„Не съм сигурна, че отговорът на митата с повече мита непременно е добра сделка“, каза Мелони, която е в близки отношения с Тръмп.

Трябва да се има предвид, че Франция и Италия са най-големите износители на вино за САЩ.

Премиерът на Ирландия Михол Мартин - страната, която който е основен износител на уиски, пък каза по-рано днес, че е разумно Европа да си даде време след 2 април, за да направи оценка на пакета от „реципрочни“ мерки на САЩ и след това да реагира „мъдро и стратегически“.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.