Парите
Износът на швейцарски часовници за САЩ се увеличи значително

Износът на швейцарски часовници за САЩ се увеличи значително през миналия месец, след като американският президент Доналд Тръмп отложи въвеждането на мита, сочат данни от индустрията.
Според Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия, износът за САЩ се е увеличил с 149,2% през април в сравнение със същия месец миналата година, предаде АФП.
В началото на април Тръмп наложи 10% мито върху вноса от цял свят, но засегна десетки страни с по-високи мита, като швейцарските стоки бяха обложени с 31%.
Американският президент обаче отложи по-високите мита до юли, за да даде време за преговори.
Ръстът в износа на швейцарски часовници за САЩ е „главно резултат от ранни доставки“ в очакване на по-високите мита в САЩ, заяви федерацията.
„Следователно, рязкото увеличение на износа е по-скоро отражение на еднократна реакция на несигурната търговска ситуация, отколкото истински признак за структурно укрепване на търсенето“, добавиха от федерацията.
Световният износ на швейцарски часовници се е увеличил с 18,2% през април до 2,5 млрд. швейцарски франка (3 млрд. долара).
Без извънредните доставки за САЩ, общият износ би спаднал с 6,4% поради спада в Китай и Хонконг, посочи федерацията.
Съединените щати са най-големият пазар за швейцарската часовникарска промишленост, чиито часовници трябва да бъдат произведени в страната, за да получат етикета „произведено в Швейцария“.
Швейцарският президент Карин Келер-Зутер проведе търговски преговори с американския министър на финансите Скот Бесент в Женева по-рано този месец.