Парите
Кипър ребрандира вина, за да ги популяризира на международните пазари
Правителството на Кипър ще насърчава износа на кипърско вино с кампания за популяризирането му на международните пазари. Над 100 местни вина ще бъдат ребрандирани, като новата марка ще удостоверява пред потребителите тяхното качество и автентичност.
Износът на кипърско вино се е увеличил с над 40% през миналата година и достига почти 2 млн. евро, но все още остава нисък - само 5% от производството. Местното вино покрива около 40% от потреблението на вътрешния пазар.
За да се разшири експортният потенциал на сектора, през втората половина на тази година ще бъде обявена много важна интервенция за популяризирането на кипърското вино в трети страни, с която ще бъдат подчертани предимствата на Кипър като земя на лозарството и винопроизводството, съобщи земеделският министър Петрос Ксенофонтос.
Според него модерните вина на Кипър са с отлично качество и могат да представят успешно в международен план типичните местни, автентични сортове грозде.
Засиленото представяне на кипърските продукти e сред мерките за финансова подкрепа на отрасъла, за която са предвидени над 22 млн. евро европейски средства в новия програмен период на Общата селскостопанска политика до 2027 г., посочи министърът.
До началото на следващата година над 100 кипърски вина ще бъдат означени с нова собствена марка, казаха от Кипърския винен консорциум /Сyprus Wine Consortium/, в който участват 15 изби. Като знак за качество тя ще подчертае автентичния кипърски произход на вината и ще бъде важен мост към потребителите в и извън Кипър, обясниха от обединението.
В ход е и регистрацията на специална единна търговска марка на кипърското вино от Министерството на търговията, която също ще се прилага за насърчаване на кипърското вино на международните пазари, предава БТА.