Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Месец след старта на кампанията „Достъпно за вас“ от МИИ отчитат поевтиняване на някои основни храни

Парите

Месец след старта на кампанията „Достъпно за вас“ от МИИ отчитат поевтиняване на някои основни храни

Месец след старта на кампанията Достъпно за вас от МИИ отчитат поевтиняване на някои основни храни - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Само за първия месец от началото на инициативата „Достъпно за вас“ се наблюдава намаление в цените на част от основните хранителните стоки от поне 10%, а при някои продукти то достига и до 40%. Това отчитат резултатите на кампанията на Министерството на икономиката и индустрията на база на сравнение на цените на предлаганите стоки спрямо тези преди стартирането й.

При някои от храните, включени в инициативата, през последната седмица се отчита до 40% по-ниска цена. Такъв е примерът с олиото, ориза и портокалите. При сиренето и кашкавала, включени в инициативата, намалението стига до 22%. Сред продуктите на най-добра цена, предлагани от други продуктови групи, са яйцата, бобът, пилешкото и киселото мляко.

Инициативата „Достъпно за вас“ започна точно преди месец, а целта й е да бъдат постигнати най-добри цени за българските потребители на хранителните продукти от първа необходимост, като възможно най-ниската цена не е за сметка на качеството. Тя обхваща около 50 продукта от т.нар. малка потребителска кошница. От тях най-малко 16 стоки в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията непрекъснато. Те включват хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, брашно, захар, растителни масла и мазнини, а от началото на декември и риба.

„Достъпно за вас” стартира на 15 ноември с три от национално представените търговски вериги в около 200 магазина в цялата страна. За първия месец вече са се включили 13 партньора, сред които има и регионални вериги магазини от областите Варна, Бургас, Шумен, Търговище, Сливен, Плевен, Пазарджик, София Област и др. Търговските обекти, в които потребителите могат да открият стоките, са вече над 400.

„Министерството продължава разговорите и с други потенциални участници, като целта е кампанията да достигне до всяко кътче от страната“, коментира министърът на икономиката Богдан Богданов. По думите му следващият етап е инициативата да се разрасне, като в нея се включат и други стоки от първа необходимост.

За по-голяма информираност на потребителите продуктите от инициативата с най-добра цена за конкретната седмица са обозначени с логото на „Достъпно за вас“ във всеки един магазин, който е част от кампанията. Намалените продукти са обозначени и в съдържанието на брошурите на търговските вериги и дигиталните им издания. Информация за продуктите може да бъде намерена и на сайта на кампанията https://dostapnozavas.bg , където могат да бъдат открити и партньорите в инициативата. На сайта има и сравнение на потребителската кошница с 16 от най-търсените продукта за седмицата и цената им преди и след стартиране на кампанията.

Анкети