Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Шотев за „Достъпно за вас“: Стартираме кампанията поетапно и с първоначален срок от 6 месеца

Парите

Шотев за „Достъпно за вас“: Стартираме кампанията поетапно и с първоначален срок от 6 месеца

От министерството на икономиката очакват по-ниски цени в малката потребителска кошница

Шотев за Достъпно за вас: Стартираме кампанията поетапно и с първоначален срок от 6 месеца - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

От днес започва кампанията „Достъпно за вас“. В нея ще участват 50 продукта от седем категории.

Всяка седмица трябва да има около 16 продукта с трайно ниски цени, от тези 50, които сме идентифицирали като подходящи, каза пред БНР заместник-министърът на икономиката Ивайло Шотев.

„Нашите очаквания са да има намаляване в малката потребителска кошница. Всяка верига ще може да избира кои продукти да слага.“

Според него постигането на трайно ниски цени ще стане „на база на конкуренция“.

„Фокусът е да създадем конкуренция между веригите при продуктите от малката потребителска кошница. Смятаме, че ще има изключителен ефект върху българските потребители.“

Разликата с промоциите в брошурите е, че тук фокусът е върху базовите храни, подчерта Ивайло Шотев.

„До стоките с трайно ниски цени потребителите могат да намерят логото на кампанията „Достъпно за вас“. Там гарантирано ще има най-ниска възможна цена.“

Търговците са подписали документ за добри търговски практики. Допълнително ще се осъществява контрол как се провежда кампанията, уточни заместник-министърът. По думите му, всяка седмица ще се следи какво се случва, какъв е ефектът и дали някой излиза от договорените рамки. 

Кампанията е поетапна. Водят се преговори с регионални лидери на пазара, които също да се включат в инициативата, съобщи още Шотев.

„За да може трайно ниските цени да стигнат до всеки български гражданин. Говорим за Пловдив, Сливен, морски вериги, от различни краища на страната.“

Ивайло Шотев увери, че сред стоките с най-ниски цени няма да има заместващи продукти и поддържането на тези цени няма да е за сметка на качеството.

Кампанията е замислена първоначално за шест месеца, за да се премине и през зимния период. Ако инициативата заработи успешно, може да продължи, изтъкна Шотев.

Анкети