Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Расте регионалната подкрепа за българската инициатива „Бранд Балкани“

Парите

Расте регионалната подкрепа за българската инициатива „Бранд Балкани“

Расте регионалната подкрепа за българската инициатива Бранд Балкани - Tribune.bg
Снимка:
© МТ

В рамките на световното туристическо изложение WTM в Лондон, българският служебен министър на туризма Евтим Милошев проведе поредица ключови срещи с част от европейските си колеги, обсъждайки нови възможности за сътрудничество и укрепване на туризма в региона на Балканите. Основен акцент беше поставен върху създаването на общ туристически продукт – „Бранд Балкани“ и подобряването на въздушната свързаност между балканските столици.

Милошев се срещна с министрите на туризма на Италия Даниела Сантанке, на Гърция Олга Кефалояни, на Сърбия Хюсеин Мемич, на Хърватия Тончи Главина и на Черна гора Симонида Кордич, както и със заместник-министъра на туризма на Турция Надир Алпаслан, съобщиха от МТ.

Българската инициатива „Бранд Балкани“ срещна подкрепата на всички ресорни министри от изброените държави в региона.

МТ© МТ МТ

Припомняме, че концепцията на Евтим Милошев е насочена към улесняване на пътуванията между страните и предоставяне на уникално преживяване на туристите, което включва посещение на повече от една балканска дестинация с едно пътуване. С този подход Балканите могат да привлекат още повече туристи от задокеанските пазари.

Експерт пред FT: Чрез туристическия продукт Бранд Балкани може да привличаме 250 000 високоплатежоспособни туристи годишно

По предложение на министър Даниела Сантанке ще бъде инициирана съвместна среща във формат Черна гора, Албания, България и Италия в Рим, за да се положат основите на продукта дестинация Балкани.

МТ© МТ МТ

В рамките на разговорите беше обсъден още и иновативният модел за обучение на кадри в туризма, който Италия успешно прилага в сътрудничество с държави от Северна Африка. В туристически кампус в Египет, италиански преподаватели подготвят млади специалисти, които впоследствие намират професионална реализация в туристическия сектор на Апенините. Милошев приветства идеята и изрази интерес към подобни инициативи за обучение и професионално развитие на кадри за туризма у нас.

Министрите обсъдиха и италианския опит в управлението на зимни курорти, които успешно адаптират инфраструктурата си за летния сезон и така удължават туристическите възможности на тези обекти през цялата година. България вижда в този подход перспективи за развитието на своите планински курорти като целогодишни дестинации и планира да интегрира подобни добри практики.

МТ© МТ МТ

Българският служебен министър на туризма и гръцкият му колега Олга Кефалояни се договориха за създаването на Комитет по туризъм между двете държави. Това е формат на по-тясно сътрудничество между България и Гърция за реализиране на инициативи от общ интерес, включително темите за въздушна свързаност, трудовия пазар и устойчивостта на туристическите продукти. Министър Кефалояни сподели идеята си за общи усилия с България в посока създаване на отделна бюджетна линия за европейско финансиране на ключови политики и проекти в сферата на туризма и по-специално за модернизиране на туристическа инфраструктура, дигитализация и устойчив туризъм. Това се случва в контекста на включването на сектор Туризъм за първи път в портфолиото на еврокомисар.

МТ© МТ МТ

Евтим Милошев и заместник-министърът на културата и туризма на Турция Надир Алпаслан се договориха 5-та сесия на Комитетът по туризъм България-Турция да заседава в Банско. Темите на предстоящите дискусии ще включват подобряване на граничния контрол, новата дестинация „Бранд Балкани“, сътрудничество в круизния туризъм по Черно море, засилване на връзките между двата туристически сектора и други.

МТ© МТ МТ

Министърът на туризма Евтим Милошев проведе и срещи с министрите на туризма на Сърбия Хюсеин Мемич, на Хърватия Тончи Главина и на Черна гора Симонида Кордич, с която имаха и официална среща в Подгорица през месец октомври и подписаха план действие в областта на туризма. В центъра на дискусиите бяха добрите отношения и възможностите за по-интензивно сътрудничество между страните на Балканите, като акцентът бе върху съвместни проекти за популяризиране на региона.

Тези срещи на WTM Лондон подчертават ангажимента на България за регионално сътрудничество и обединение в туризма, които да популяризират Балканите и България на световната карта като атрактивна и разнообразна туристическа дестинация.

Анкети