Парите
Рекордна сума: Глобалният музикален бизнес е спечелил 29,6 млрд. долара през 2024 г.

Миналата година световната музикална индустрия е спечелила рекордните 29,6 млрд. долара, тъй като приходите от онлайн стрийминг са достигнали най-високото си ниво от началото на записите през 90-те години на миналия век, показват нови данни.
При представянето на годишния доклад на IFPI в Лондон големите представители на индустрията заявиха, че платените модели за стрийминг водят до печалби, но изразиха загриженост относно възхода на генеративния изкуствен интелект (ИИ).
Международната федерация на фонографската индустрия, която представлява световните звукозаписни компании, също така потвърди, че Тейлър Суифт оглавява списъка им с най-слушаните изпълнители през 2024 г., предаде АФП.
В доклада обаче се казва, че най-големите сингли в света през миналата година са „Beautiful Things“ на Бенсън Буун с 2,11 млрд. стрийма, следван от „Espresso“ на Сабрина Карпентър (1,79 млрд. стрийма) и „Lose Control“ на Teddy Swims (1,7 млрд. стрийма).
Музикалната индустрия бележи ръст за 10 поредна година. Приходите са се увеличили с 4,8%, се посочва в доклада. Стриймингът вече съставлява повече от две трети (69%) от глобалните приходи, или 20,4 млрд. долара.
Приходите от физически формати са намалели с 3,1% през 2024 г., след като през 2023 г. са се увеличили с 14,5%.
Приходите от продажба на винили обаче са се увеличили с 4,6% през 2024 г., което е 18-а поредна година на растеж.
Най-големите музикални пазари остават САЩ, Япония и Великобритания, а най-бързо растящите региони са Близкият изток и Северна Африка (ръст от 22,8%), Африка на юг от Сахара (22,6%) и Латинска Америка (22,5%).
По време на събитието за стартиране на проекта представители на музикалната индустрия изразиха загриженост относно използването на генеративен ИИ.
Ръководителят на IFPI Виктория Оукли заяви, че технологията „поглъща“ музика, защитена с авторски права, за да обучава модели без разрешение.
ИИ представлява възможност за индустрията, но също така и „огромно предизвикателство пред нея“, каза Оукли. Тя го нарече „съвсем реална и настояща заплаха за човешкото творчество“.