Парите
Спортният гигант Nike отчете спад в приходите с 8%
Новият главен изпълнителен директор на Nike Елиът Хил обеща да върне в релси западналия спортен гигант.
Компанията за спортни стоки има слаби продажби в Китай и се затруднява от свръхпредлагането на продукти, което понижи цените. Тя отчете тримесечна печалба от 1,2 млрд. долара - с 26% по-малко в сравнение с предходната година.
Приходите са намалели с 8 на сто до 12,4 млрд. долара. Продажбите са спаднали и в четирите географски подразделения.
Освен от свръхпредлагането на продукти и критиките за недостатъчен набор от продукти, резултатите на Nike пострадаха от негативните ефекти от усилията ѝ да увеличи директните продажби на потребителите.
Тези стъпки създадоха възможности за по-малките компании да заемат пазарен дял.
След като се присъедини към Nike през октомври, Хил описа първите си два месеца на поста главен изпълнителен директор като „зареждащи“. Той се стреми да изчисти излишните запаси, да поднови иновациите и се стреми към „смел маркетинг“ в съответствие с традицията на компанията.
„Пренасочваме бизнеса, за да се върнем към стимулиране на пазара на Nike“, каза Хил.