Парите
Срив на акциите: След високите резултати тази година, собственикът на марката Hello Kitty с леки загуби
Пазарната стойност на компанията се е увеличила повече от два пъти от началото на 2024 г.
Акциите на японския развлекателен гигант, който стои зад популярната марка Hello Kitty, поевтиняха, след като основните акционери заявиха, че ще намалят дяловете си.
В изявление, публикувано от Sanrio, се казва, че акционерите, сред които и голямата банка Mitsubishi UFJ, ще пуснат 25,9 млн. акции с продажна цена, която ще бъде определена по-късно.
Целта на този ход е да се „разшири и диверсифицира акционерната база“, заяви Sanrio.
Акциите на фирмата се сринаха с цели 17 %, преди да намалят загубите до около 14,6 %.
Стойността на компанията, която стои зад Hello Kitty, се е увеличила повече от два пъти тази година, отчасти благодарение на високите печалби, свързани с котешкия персонаж, чието сладко и загадъчно лице от десетилетия се харесва на феновете по целия свят.
Откакто главният изпълнителен директор Томокуни Цуджи пое поста от дядо си през 2020 г., цената на акциите на компанията се покачи повече от седем пъти, което доведе до увеличаване на пазарната ѝ капитализация до повече от един трилион йени (6,8 млрд. долара).
Дори когато Hello Kitty навърши 50 години тази година, културният феномен не показва признаци на забавяне, с подготвян филм на Warner Bros и нов тематичен парк, който ще бъде открит през следващата година на китайския остров Хайнан.