Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Цената на избора: Колко струва кампанията за европейските избори на всеки гражданин от ЕС

Парите

Цената на избора: Колко струва кампанията за европейските избори на всеки гражданин от ЕС

Цената на избора: Колко струва кампанията за европейските избори на всеки гражданин от ЕС - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Комуникационната стратегия на Парламента за изборите за Европейски парламент през 2024 г. разчита на мрежа от медии и организации на гражданското общество, като бюджетът от 37 млн. евро - или 0,08 евро на гражданин - е „почти нищожен“ в сравнение с бюджетите на други институции и правителства, заяви пред EURACTIV директорът по комуникациите и говорител на Парламента на ЕС Жауме Дуч.

Тъй като „трябва да бъдем внимателни с парите на данъкоплатците“, Парламентът изгражда кампанията си около „създаването на вълна“, която ще бъде подкрепена и поддържана от вътрешна и външна мрежа, като се съсредоточи върху мобилизирането на въздържалите се и гласуващите за първи път, каза Дуч.

„Нашата стратегия не се състои само в това какво ще направим ние, а как можем да помогнем на другите хора, като започнем от медиите, завършим с НПО, компаниите и отделните лица“, добави той.

Сума в размер на 8 млн. евро ще бъде предназначена за финансиране на медийни компании чрез безвъзмездни средства за дейности за популяризиране на изборите за ЕС и работата на Парламента, предава bTV. Други 3,9 млн. евро ще бъдат предоставени на организациите на гражданското общество и на „хората, които допринасят за промяната“, с цел „повишаване на непартийната гражданска ангажираност на европейските граждани и организации за популяризиране на значението на това да се гласува“.

Парламентът ще използва и платформата together.eu, ангажирайки хиляди заинтересовани страни в целия ЕС и групи, с които службата за комуникации вече поддържа връзка в държавите членки чрез бюрата за връзка на Европейския парламент (ЕПБ).

Дъч очаква, че нарастващото значение на ЕС през последните години, свързано с пандемията COVID-19, фондовете от следващо поколение и общия отговор срещу войната на Русия в Украйна, ще увеличи избирателната активност.

„Тъй като сега Европейският съюз е на първите страници на много вестници почти всеки ден (...), има логика да се мисли, че ще има още повече хора, които се интересуват от гласуването на европейските избори“, каза той.