Парите
Великобритания национализира основен железопътен оператор

South Western Railway (SWR) беше национализирана, като стана първата железопътна компания, прехвърлена в публична собственост под управлението на Лейбъристите, предаде АФП.
Първият национализиран влак ще тръгне в 05:36 от Уокинг за Сърбитън, макар че част от маршрута ще бъде обслужван от автобуси.
Правителството приветства тази стъпка се въздържа от обещания за по-ниски тарифи, като се фокусира повече върху планове за подобряване на услугите и използване на печалбите за реинвестиции в инфраструктурата.
Влаковете на SWR вече са отговорност на оператора DfT (Министерство на транспорта) и ще бъдат интегрирани в Great British Railways (GBR), която ще контролира цялата железопътна инфраструктура.
GBR няма да съществува официално, докато депутатите не гласуват за създаването ѝ, което вероятно ще стане през есента.
По-рано, по време на посещение в депо за влакове в Борнмут, министърът на транспорта Хайди Александър описа национализирането на SWR като „истински поврат“.
На въпроса дали цените за пътниците ще паднат, тя отговори, че не може да обещае по-ниски тарифи, но увери пътниците, че ще получат „отлично съотношение цена-качество“.
Две други железопътни компании, C2C и Greater Anglia, ще бъдат прехвърлени в публична собственост по-късно тази година.
Четири големи оператора вече са прехвърлени в публична собственост по време на предишните консервативни правителства – East Coast Mainline, TransPennine, Northern и South Eastern (LNER).
Още 7 компании ще бъдат ренационализирани до 2027 г., когато изтекат договорите им, или по-рано, ако резултатите им бъдат счетени за неприемливи.
Настоящите планове на правителството са да национализира почти всички железопътни услуги за превоз на пътници в Англия, Уелс и Шотландия до 2030 г.
Правителството обяви, че не може да обещае по-ниски цени на билетите въпреки значителните икономии от ренационализацията, но всички допълнителни средства ще бъдат инвестирани в подобряване на услугите.
Източници от британското правителство заявиха, че министрите се надяват да намерят начини за намаляване на разходите за железопътния транспорт, но е невъзможно да се дават обещания, преди GBR да бъде официално създадена.