Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Южна Корея наложи глоба от близо 1млн. долара на „Temu“

Парите

Южна Корея наложи глоба от близо 1млн. долара на „Temu“

Южна Корея наложи глоба от близо 1млн. долара на Temu - Tribune.bg
Снимка:

Южна Корея наложи глоба от близо един милион долара на китайския гигант в електронната търговия „Temu“ за незаконно прехвърляне на лични данни на корейски потребители в Китай и други страни, съобщи органът за защита на личните данни, предаде АФП.

Китайски платформи като „Shein“, „Temu“ и „AliExpress“ се радваха на огромна популярност в световен мащаб през последните години, предлагайки богат избор от продукти на невероятно ниски цени, което им помогна да се конкурират с американския гигант Амазон.

Според Комисията за защита на личните данни в Сеул (PIPC), Temu изнася и съхранява данните на потребителите в компании в няколко държави, включително Китай, Сингапур, Южна Корея и Япония.

В изявление се посочва, че компанията „не е разкрила в политиката си за поверителност и не е уведомила потребителите, че личните данни ще бъдат поверени на чуждестранни субекти“.

PIPC посочи, че е наложила глоба на Temu в размер на около 1,39 млрд. вона (997 624 щатски долара) за нарушение на закона за защита на данните.

Надзорният орган съобщи, че Temu не е упражнявала надзор над чуждестранните компании, включително по отношение на защитата на данните, и не е проверила надлежно обработката на лични данни от тяхна страна.

Към 2023 г. средно 2,9 милиона потребители в Южна Корея са използвали Temu ежедневно, но компанията не е назначила местен представител, както се изисква от южнокорейското законодателство за защита на данните, според надзорния орган.

Temu също така е усложнила процеса на изтриване на акаунти със седем стъпки, което „затруднява упражняването на правата на потребителите“, добави той.

Temu уважава „решението на Корейската комисия за защита на личните данни и сътрудничи изцяло на разследването“, заяви говорител на компанията.

„По време на процеса внесохме подобрения, за да се съобразим с местните изисквания. Подкрепяме усилията, които насърчават доверието на потребителите и засилват прозрачността на данните“, добави той.

Съобщението идва седмици, след като надзорният орган разкри, че китайското приложение за изкуствен интелект DeepSeek прехвърля лични данни към платформа за облачни услуги без съгласието на потребителите.

Южна Корея вече блокира изтеглянето на DeepSeek и предприе мерки за ограничаване на използването му на устройства, свързани с правителството.

Южнокорейският регулатор наложи и глоба от около 1,98 млрд. вона на „AliExpress“ миналата година за незаконно прехвърляне на данни на корейски потребители в чужбина.

Миналата година той глоби и социалния медиен гигант „Meta“ с 21,6 млрд. вона за незаконно събиране на чувствителни данни, включително сексуална ориентация, от близо един милион южнокорейски потребители на Фейсбук и споделянето им с рекламодатели.

Анкети