Парите
Жалба в ЕК срещу Shein: Групи за защита на потребителите в ЕС твърдят, че китайската компания подлъгва клиентите
От платформата за електронна търговия поканиха представители от европейската организация на среща

Групи за защита на потребителите подадоха жалба срещу Shein в Европейската комисия (ЕК), обвинявайки основаната в Китай платформа за електронна търговия, че използва „измамни“ и незаконни техники, които подхранват свръхпотреблението.
Европейската организация на потребителите (BEUC), заедно с 25 членове от 21 държави, твърди, че Shein използва т.нар. „тъмни модели“, които „подтикват потребителите да купуват повече от първоначално планираното“.
Тези практики също така „подхранват екологичните и обществените проблеми, причинени от индустрията на бързата мода“, се казва в изявление на BEUC.
Жалбата има за цел да допълни разследване на ЕК относно практиките на Shein, предаде АФП.
В края на май регулаторът на ЕС предупреди Shein за редица практики, които нарушават законите на блока за защита на потребителите – от фалшиви оферти с отстъпки до подвеждаща информация за продуктите.
Комисията даде на Shein един месец, за да отговори и да предложи ангажименти за решаване на проблемите, установени по време на проверката, която започна през февруари.
На компанията за бърза мода може да бъде наложена глоба, ако не отговори на опасенията на ЕС.
В изявлението си Shein заяви, че „европейските потребители ще бъдат по-добре обслужени, ако BEUC се съгласи да се срещне с нас“.
Онлайн търговецът на дребно, основан в Китай, но вече базиран в Сингапур, каза, че „работи конструктивно с националните органи за защита на потребителите и с Европейската комисия, за да демонстрира ангажимента си да спазва законите и разпоредбите на ЕС“.