Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Ръст на потребителите, но и на разходите: Финансовите резултати на Spotify са под очакванията

Парите

Ръст на потребителите, но и на разходите: Финансовите резултати на Spotify са под очакванията

Компанията отчете 406 млн. евро оперативна печалба за второто тримесечие – увеличение с 52,6% спрямо предходната година, но далеч от прогнозираните 539 млн. евро

Ръст на потребителите, но и на разходите: Финансовите резултати на Spotify са под очакванията - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

Spotify отчете ръст от 12% на броя на платените си абонати през второто тримесечие на 2025 г., достигайки 276 милиона души, съобщи водещата световна стрийминг платформа за музика. Въпреки това, печалбата на компанията остана под пазарните очаквания.

„Хората идват в Spotify и остават в Spotify. Чрез постоянно развитие създаваме все по-голяма стойност за почти 700 милиона потребители на нашата платформа“, заяви основателят и главен изпълнителен директор на компанията Даниел Ек.

Шведската компания отчете 11-процентово годишно увеличение на месечните активни потребители, надхвърляйки прогнозите и достигайки общо 696 милиона души.

Оперативната печалба възлезе на 406 милиона евро (468 милиона долара) – увеличение с 52,6% спрямо предходната година, но под очакваните 539 милиона евро.

Spotify обясни разликата с повишени разходи за заплати, промени в приходната структура и по-високи от предвидените социални осигуровки.

„Социалните осигуровки надвишиха прогнозата с 98 милиона евро поради поскъпване на акциите през тримесечието“, се посочва в представянето на финансовите резултати.
Общите приходи на компанията са се увеличили с 10,1% и достигат 4,19 милиарда евро.

Финансовите резултати под очакванията идват на фона на все по-разгорещения дебат около ролята на изкуствения интелект в музикалната индустрия – дебат, в който Spotify е поставена в центъра.

Ръстът на ИИ генерирано съдържание предизвика тревога сред артистите, които се опасяват, че творчеството им ще бъде засенчено от наплива на композиции, създадени от алгоритми.

Сред водещите стрийминг платформи само Deezer към момента уведомява потребителите, ако дадено парче е изцяло създадено чрез ИИ, въпреки рязкото увеличение на такива композиции.

В края на май Даниел Ек заяви, че изкуственият интелект не представлява заплаха за музикалната индустрия, а по-скоро ще подпомогне творческия процес.

Етикети: Spotify (11)
Анкети