Мултимедия
Ревю за милиони: Chanel откри втория ден от Седмицата на висшата мода в Париж (СНИМКИ)
За събитието беше конструиран специален двуетажен подиум, наподобяващ логото на модната къща
Френската модна къща Chanel представи в Париж своята колекция висша мода пролет-лято 2025 г., създадена от творческото ѝ студио, а не от новия артистичен директор Матийо Блази.
Знаменитости, сред които Кайли Дженър и Памела Андерсън, наблюдаваха шоуто в Grand Palais – огромно изложбено пространство със стъклен покрив, където моделите се разхождаха върху конструкция, оформена като логото на марката с двойно C.
Припомняме, че студиото на Chanel (Fashion Creation Studio) пое творческите задължения след внезапното напускане на Виржини Виар като креативен директор през юни. Това се случи на фона на спад в търсенето на луксозните стоки, който засегна големите модни къщи, сред които и Chanel.
В края на миналата година от анализаторската компания Bernstein публикуваха данни, според които дизайнерските чанти Chanel, Prada и Dior на LVMH са поскъпнали с цели 50% във Франция през 2023 г. спрямо 2020 г. По данни на Citi разходите в САЩ за стоки от водещи луксозни марки са намалели с 6% на годишна база през ноември 2024 г.
Точно в разгара на еуфорията около коледното пазаруване Chanel обяви името и назначението на своя нов креативен директор - Матийо Блази.
Блази ще представи първите си произведения през септември, уточняват от модната къща.
Дефилето в Париж започна с костюми от туид в бяло, пастелно жълто, аква зелено или люляково, след което премина в по-ярки нюанси и завърши с вечерни рокли в тъмно синьо и черно.
Костюмите бяха модернизирани, а роклите бяха леки, изработени от муселин или сатен, понякога украсени с пайети, и варираха от къси до дълги.
Забележителна небесносиня пелерина, носена върху къса рокля с пайети, напомняше стила на принцеса от приказките.
Колекцията беше съчетана с обувки с каишки – равни и на ток – в небесносиньо, люляково, бяло или кремаво, всички с черен заострен връх.