Парите
Spotify отчете рекордна печалба през първото тримесечие

Гигантът в областта на музикалния стрийминг Spotify отчете 12% увеличение на броя на платените абонати през първото тримесечие до 268 милиона, както и рекордна оперативна печалба.
„Основните данни в момента са много добри: ангажираността остава висока, задържането на абонатите е силно, а благодарение на нашия фримиум модел (на безплатни и платени потребители) хората имат гъвкавостта да останат с нас дори когато нещата са по-несигурни“, заяви главният изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек.
Шведската група е имала 678 милиона активни потребители в края на март. Това е с 10% повече от предходната година и в съответствие с прогнозите ѝ, предаде АФП.
Броят на платените абонаменти, които формират по-голямата част от приходите на Spotify, се е увеличил до 268 милиона, което е малко повече от прогнозите от 265 милиона.
Оперативната печалба е нараснала с 203% до 509 милиона евро, но е по-ниска от прогнозите за 548 милиона евро.
Цифрата „беше под прогнозата, тъй като силната брутна печалба и по-ниските разходи за персонал и маркетинг бяха повече от компенсирани от 76 милиона (евро) социални разходи“, каза групата.
Продажбите са нараснали с 15% до 4,19 млрд. евро.
Според „Файненшъл Таймс“ Spotify планира да повиши цените в десетки държави в Европа и Латинска Америка това лято.
Spotify регистрира първата си годишна печалба през 2024 г. от 1,1 милиарда евро, тъй като контролира разходите и повиши таксите за платените абонати на няколко пазара, включително в САЩ.
Шведската компания е сред печелившите на Уолстрийт от началото на годината. Цената на акциите ѝ се е повишила с 34%.