Парите
Свиване на разходи: Още стотици служители на Disney ще загубят работата си

Disney съобщи, че ще съкрати още няколкостотин души по целия свят. От това ще бъдат засегнати работници от филмовите, телевизионните и финансовите отдели.
Развлекателният гигант е подложен на натиск, тъй като зрителите се отказват от абонамент за кабелна телевизия в полза на стрийминг платформите.
„Тъй като нашата индустрия се трансформира с бързи темпове, ние продължаваме да оценяваме начините за ефективно управление на бизнеса ни, като същевременно подхранваме най-съвременното творчество и иновации, които потребителите ценят и очакват от Disney“, заяви говорител пред Би Би Си.
Последните съкращения на работни места следват големите съкращения, обявени през 2023 г., когато около 7000 работници бяха освободени като част от стремежа на главния изпълнителен директор Боб Игър да спести 5,5 млрд. долара.
Съкращенията ще засегнат множество екипи, включително маркетинговите отдели на филмовите и телевизионните звена на компанията.
Засегнати ще бъдат и работниците в отделите за кастинг и развитие и корпоративни финанси на Disney.
„Подходът ни е внимателен, за да сведем до минимум броя на засегнатите служители“, каза говорител. Компанията също така съобщи, че нито един екип няма да бъде закрит изцяло.
В базираната в Калифорния фирма работят 233 000 служители, а малко над 60 000 от тях са базирани извън САЩ.
Disney притежава множество компании в развлекателната индустрия, включително Marvel, Hulu и ESPN.
Фирмата отчете по-високи от очакваните приходи през май, а общите ѝ приходи за първите три месеца на годината възлизат на 23,6 млрд. долара. Това е увеличение със 7% спрямо същия период на 2024 г.
Компанията заяви, че ръстът се дължи на новите абонати на нейната стрийминг услуга Disney+.
През тази година тя пусна редица нови филми, включително „Капитан Америка: Нов свят“ и „Снежанка“.
Римейкът на култовия анимационен филм „Снежанка“ не се представи толкова добре, колкото се очакваше, след като получи редица негативни отзиви.
Но най-новият филм на Disney, „Лило и Стич“, счупи рекордите в боксофиса в САЩ за празничния уикенд по случай Деня на загиналите във войните.
Според фирмата за данни Box Office Mojo, от излизането си през май анимационният филм е реализирал глобални продажби на билети за над 610 млн. долара.