Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. ЕП одобри забраната за чуждо финансиране на политически реклами в онлайн платформите

Технологии

ЕП одобри забраната за чуждо финансиране на политически реклами в онлайн платформите

ЕП одобри забраната за чуждо финансиране на политически реклами в онлайн платформите - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay/архив

Европейският парламент окончателно прие новите правила за  прозрачността и таргетирането на политическата реклама, по-специално за онлайн платформите.

Meta въвежда специални етикети за политическите реклами генерирани от ИИ

Регламентът изисква политическата реклама да бъде ясно обозначена, което позволява на гражданите да видят защо са били таргетирани, кой е спонсорирал рекламата, колко са платили и за кои избори или референдум се отнася тя. Спонсорирането на реклами от страни извън ЕС ще бъде забранено през тримесечния период преди изборите. Всички онлайн политически реклами ще бъдат достъпни в онлайн хранилище за реклами.

Meta прие регулациите на ЕС, Facebook ще пита потребителите за насочени реклами

Съгласно новите правила трябва да се получи отделно и изрично съгласие за използване на лични данни за таргетирани реклами, докато използването на специални категории лични данни (напр. етническа принадлежност, религия, сексуална ориентация) или данни за непълнолетни лица ще бъде забранено. Правилата се прилагат само за платени политически реклами и не засягат тяхното съдържание, нито провеждането и финансирането на политически кампании.

Европейската комисия също така ще създаде публично достъпна база данни, в която ще бъдат изброени всички онлайн политически реклами за период от максимум седем години.

Тъй като правилата няма да се прилагат веднага, Комисията изготви поредица от насоки за най-големите онлайн платформи в света като част от своя забележителен Закон за цифровите услуги, за да се опита да насърчи доброволното им спазване преди изборите през юни.

Комисията препоръчва на платформите „ясно“ да обозначат съдържанието „по ефективен и видим начин“, за да се уверят, че потребителите знаят, че то съдържа политическа реклама.

Законът ще се прилага 18 месеца, след като бъде официално приет както от парламента, така и от държавите от ЕС, но някои елементи ще влязат в сила навреме за изборите за ЕС на 6-9 юни.

В навечерието на изборите на отделни лица и групи ще бъде разрешено да рекламират в границите на блока, което означава, че те няма да бъдат ограничени само до една държава, както досега.

Анкети