Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Хакери крадат банкови данни с фалшиви мейли

Технологии

Хакери крадат банкови данни с фалшиви мейли

Хакери крадат банкови данни с фалшиви мейли - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Хора сигнализираха за опити за измама на клиенти на една от банките. Така наречените „фишинг“ атаки най-често се случва чрез електронната поща. Целта им е с изпращането на автентично на пръв поглед съобщение от банка, институция или фирма, за да се съберат лични данни или банкова информация от потребителя.

Ще я наречем Яна. Наскоро тя тегли по-голяма сума пари от банкомат. Час по-късно получава имейл, че поради съмнителна активност електронното банкиране и банковата карта са блокирани, съобщава БНТ.

„Реших, че тъй като съм теглила много над лимита няколко пъти, вероятно това е станало причина по някакви съображения банката за известно време да блокира електронното ми банкиране и последвах линка. Попълних си банкова информация без изобщо да подозирам и всъщност на следващия ден в електронното ми банкиране пристигна съобщение, че банката няма практика да изпраща имейли на своите клиенти“, обяснява тя.

Банката описва подробно случая с тази електронна измама чрез „фишинг“.

От обаждане на служител на банката Яна разбира че, малко след получаване на данни е направен опит и за разплащане.

„Интересното е, че това са големи брандове модни и салон за красота, което ме навежда на мисълта, че човекът, който извършва тази измама е жена“, смята тя.

Целевата група са хора с пари, които често се разплащат електронно.

„Интернет е проекция на нашето общество, ако сме на улицата и някой ни поиска данните, дай ми паролата си за банката, напиши ми паролата за имейла, никога не бихме го направили, но се доверяваме, когато го получим на имейла“, коментира Николай Кръстев, интернет експерт.

Онлайн измамниците стават все по-ловки и изобретателни в начините да достигнат и излъжат потребители и фирми. И дори и хората, които се занимават с превенция на тези атаки могат да попаднат на прицела на мошениците.

„Имали сме случаи да получаваме два пъти и имейли, които са били изключително насочени към нас с лична информация за фирмата с такава, която няма от къде да се вземе. Изглежда са платили на някой да получат вътрешна информация“, коментира още Кръстев.

За да не станете жертва на „фишинг“ атака проверете имейла адреса на подателя. Ако българска банка ви изпраща съобщение с домейн от далечна дестинация или има правописна грешка в съобщението - вероятно е измама. Ако имате съмнения се свържете с банката и проверете дали съобщението наистина е изпратено от тях.

„Можете да избегнете 90% от заплахите не само с електронната си поща, но и в социалните мрежи, ако паролата ви е с минимум 16 символа, сменявате я на всеки 6 месеца и използвате функцията за двуфакторна верификация“, посочи още интернет експертът.

А за Яна тази история все пак е със щастлив край - тъй като не е имало остатък по сметката, който измамниците да откраднат.

Анкети