Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. КРС проверява едни от телекомите за качеството и техническите параметри на променените услуги

Технологии

КРС проверява едни от телекомите за качеството и техническите параметри на променените услуги

По-рано стана ясно, че мобилният оператор вдига цените от 5 януари 2025 г., като месечните такси за мобилна услуга се увеличават с 2 или 3 лева

КРС проверява едни от телекомите за качеството и техническите параметри на променените услуги - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Във връзка със заявените промени в цените на услугите на мобилния оператор "Йеттел България" ЕАД със заявени параметри на по-високо качество, Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) започна проверки на дружеството с цел установяване на качеството и техническите параметри на променените услуги. Съобщението на КРС е публикувано на интернет страницата на регулатора.

Екипи на КРС проверяват различни точки от мрежата на "Йеттел България" ЕАД за определен срок от време и в резултат на проверките ще бъде направен анализ. Съставените констативни протоколи ще бъдат предоставени и на Комисията за защита на потребителите (КЗП), с която КРС работи в отлично взаимодействие, за тяхно становище дали има нелоялни практики, посочват от КРС.

Комисията за регулиране на съобщенията ще направи проверки и в другите мобилни предприятия във връзка с публикувани и предлагани промоционални оферти за потребители, допълват от регулатора.

В началото на седмицата телекомът обяви, че вдига цените от 5 януари 2025 г., като месечните такси за мобилна услуга се увеличават с 2 или 3 лева. Абонатите на оператора вече получават известия за тази промяна, както и че ще се увеличат и цените на "услугите по договор". Анонсираното от мобилния оператор увеличение на цените на услугите се извършва на основание Закона за електронните съобщения, в който е предвидена възможност за операторите да изменят условията на потребителските договори.

От КЗП съобщиха, че абонатите имат право да прекратят договора си без допълнителни разходи. Комисията напомня, че действащото законодателство забранява доставката на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са били заявени от потребителите.

„Съгласно чл. 62, ал. 1 - ал. 3 от Закона за защита на потребителите /ЗЗП/:

„(1) Забранява се доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.

(2) При доставка на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставяне на услуги, които не са поръчани от потребителя, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.

(3) Липсата на отговор от страна на потребителя относно доставката на стоки и услуги по ал. 1 не се смята за съгласие.“

Въпреки, че намерението, само по себе си, не осъществява състав на административно нарушение, обръщам внимание, че за нарушение на чл. 62, ал. 1 от ЗЗП, когато са извършени от юридически лица и еднолични търговци, законът предвижда имуществена санкция в размер от 1000 до 3000 лв.

Административните нарушения, доколкото ограничават свободния избор на потребителите, биха могли да се разглеждат и като агресивни нелоялни търговски практики“, посочват от КЗП.

 

Анкети