Технологии
Meta отчете печалба в размер на 13,5 млрд. долара
Meta отчете печалба в размер на 13,5 млрд. долара за наскоро приключилото тримесечие, което надмина пазарните очаквания и доведе до скок в цената на акциите й.
Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, съобщи, че приходите за тримесечието са били 39 млрд. долара, което е с около 22% повече от същия период на предходната година.
„Имахме силно тримесечие и Meta AI е на път да стане най-използваният асистент с изкуствен интелект в света до края на годината“, заяви основателят и шеф на Meta Марк Зукърбърг.
Акциите на Meta поскъпнаха с над 6% до 506,91 долара в следборсовата търговия, която последва публикуването на данните за приходите.
Впечатляващата печалба дойде, въпреки че звеното на Meta Reality Labs, посветено на продуктите за виртуална и добавена реалност, загуби 4,5 млрд. долара, което беше повече от очакванията на анализаторите.
„Намираме се в щастливата позиция, в която добрите резултати, които виждаме в нашите основни продукти и бизнес, ни дават възможност да направим дълбоки инвестиции за бъдещето“, каза Зукърбърг по време на разговора за приходите.
„Планирам да се възползвам напълно от тази възможност“, добави той.
Общите разходи на Meta нараснаха със 7% до 24,22 млрд. долара в сравнение със същия период на предходната година. Компанията се състезава с Microsoft, Google и други технологични фирми, за да бъде лидер в областта на изкуствения интелект.
През тази седмица акциите на Microsoft се понижиха заради данни за приходите, които показаха, че ключовото й звено за изчисления в облак не е нараснало толкова силно, колкото се очакваше.
Акциите на Alphabet, която е компания майка на Google, спаднаха поради опасения, че приходите от реклама се забавят, докато разходите се увеличават след обявяването на резултатите.
„Meta се отличава от другите технологични фирми, които имат амбиции в областта на изкуствения интелект, защото вече носи огромни приходи от цифрова реклама“, заяви основателят и главен анализатор на Sonata Insights Дебра Ахо Уилямсън.
„За разлика от Google, която се бори с извършването на промени, които ще повлияят на основния ѝ рекламен бизнес, повечето от инвестициите на Meta в ИИ са насочени или към подобряване на работата на рекламата в нейните имоти, или към изграждането на нови функции, които в крайна сметка могат да се превърнат в двигатели на приходите“, обясни тя.