Технологии
Meta въвежда специални етикети за политическите реклами генерирани от ИИ
Facebook и Instagram ще изискват политическите реклами, показвани на техните платформи, да разкриват дали са създадени с помощта на изкуствен интелект, обявиха от Meta.
Съгласно новата политика етикетите, потвърждаващи използването на AI, ще се показват на екраните на потребителите, когато кликнат върху реклами. Правилото влиза в сила от 1 януари 2024 г. и ще се прилага по целия свят.
Според експертите разработването на нови AI програми направи по-лесно от всякога бързото генериране на реалистични изображения, както аудио и видео съобщения. В грешни ръце технологията може да се използва за създаване на фалшиви видеоклипове в контекста на предизборни кампании или друг вид политически инициативи. В случаите, в които тези фалшиви реклами са свързани с мощните алгоритми на социалните медии, могат да подведат и объркат избирателите в невиждан мащаб.