Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Онлайн поколение: 7 от 10 от съвременните младежи предпочитат чатенето пред живата комуникация

Технологии

Онлайн поколение: 7 от 10 от съвременните младежи предпочитат чатенето пред живата комуникация

Онлайн поколение: 7 от 10 от съвременните младежи предпочитат чатенето пред живата комуникация - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Ново проучване показва, че 7 от 10 представители на поколението, родено в първите години на века (милениумите) и на по-младото поколение Z (Gen Z) предпочитат да общуват цифрово - най-вече чрез текстови съобщения - отколкото лично.

Изследователи от LivePerson са анкетирали повече от 4000 млади хора в няколко западни държави, което им е помогнало да открият приоритетите и предпочитанията на днешните милениали и „Gen Z“.

Новото проучване установява, че 7 от 10 „милениуми“ и „Gen Z“, предпочитат да общуват с другите по цифров път, отколкото лично.

В световен мащаб 65% от анкетираните посочват, че по-често разговарят с връстници чрез текстови съобщения или мобилен телефон, но този брой е още по-висок в англоговорящите страни. Както в САЩ, така и във Велиобритания около 74% от младежите общуват по-често с други хора по цифров път.

Що се отнася до избрания инструмент за цифрова кореспонденция, около 73% от американците и 74% от тези в Обединеното кралство предпочитат текстовите съобщения. В световен мащаб този брой е намалял до около 69%.

Проучването открива и друга странна приумица на днешните млади хора: около 62% предпочитат да оставят портфейла си вкъщи, отколкото телефона си, когато излизат навън.

70% от участниците заявиха, че спят на една ръка разстояние от телефона си. Малко повече от половината твърдят, че проверяват телефона си за известия, ако се събудят по средата на нощта.

Големи групи смятат, че е нормално да използват телефона си в ситуации, които по-възрастните смятат за неподходящи. Такъв пример е масата за хранене, като 42% от анкетираните твърдят, че използват телефона си, докато се хранят.

Близо 70 % от анкетираната група заявиха, че виждат бъдеще, в което всички покупки се извършват онлайн.

„Искахме да разгледаме по-отблизо аудиторията на младите потребители, в различни държави “, каза Рурик Бредбъри - глобален ръководител на комуникациите и изследванията на LivePerson.

„Това, което виждаме в данните от изследването, е, че телефонът наистина се превръща в продължение на самия човек, а платформите и приложенията в него заемат повече място от офлайн взаимодействията им“, добави Бредбъри.

Проучването обхваща младежи в шест държави - САЩ, Великобритания, Австралия, Франция, Германия и Япония.

Анкети