Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Панел на BCE 2025 обсъди предизвикателствата и възможностите пред бизнеса в новата технологична ера

Технологии

Панел на BCE 2025 обсъди предизвикателствата и възможностите пред бизнеса в новата технологична ера

Сесията събра представители на водещи технологични компании, консултанти, предприемачи и институционални партньори, които разгледаха ролята на изкуствения интелект като фактор за устойчив растеж

Панел на BCE 2025 обсъди предизвикателствата и възможностите пред бизнеса в новата технологична ера - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/pixabay

В рамките на Balkan–China Silk Road Economic Forum 2025, проведен на 25 и 26 септември в Пловдив, акцентът не беше само върху традиционните икономически връзки, но и върху бъдещето на бизнеса в условията на дигитална трансформация. Един от най-дискутираните панели във втория ден на форума бе посветен на темата за изкуствения интелект и дифиталната трансформация.

Сесията събра представители на водещи технологични компании, консултанти, предприемачи и институционални партньори, които разгледаха ролята на изкуствения интелект като фактор за устойчив растеж, особено в региона на Балканите и в контекста на разширяващото се икономическо сътрудничество с Китай.

AI като катализатор за трансформация, а не просто нова технология

Общото мнение сред участниците бе, че изкуственият интелект не трябва да се разглежда само като модерна добавка към съществуващи бизнес процеси, а като инструмент за стратегическа промяна. Компаниите, които успяват ефективно да интегрират AI решения  в маркетинга, логистиката, обслужването на клиенти или в анализа на данни ще се радват на конкурентно предимство в условията на глобален натиск.

Особено важно според лекторите е внедряването на AI да не се ръководи от технологията, а от реални бизнес нужди. „Истинската стойност на изкуствения интелект идва, когато той решава конкретни проблеми: оптимизира процеси, автоматизира рутинни задачи или предоставя по-добро клиентско изживяване“, коментираха експерти по време на дискусията.

Геннадий Воробьов, основател на Netpeak Bulgaria, подкрепи тезата с конкретни примери от ежедневната работа на агенцията. Той разказа как изкуственият интелект се използва в sales процесите за автоматично обобщаване на телефонни разговори и вписване на информацията директно в задачите и планировчиците на екипа.

Netpeak разполага и с AI-базирани асистенти за различни ключови функции: копирайтинг, линкбилдинг, медийно планиране, клиентско обслужване и вътрешни обучения. Благодарение на тези решения агенцията успява да намали времето за изпълнение на рутинни задачи и да повиши точността и проследимостта на комуникацията.

GEO: Новата ера в оптимизацията за търсачки

Интерес предизвика и темата за трансформацията на традиционната SEO стратегия в Generative Engine Optimization (GEO): подход, който отчита промяната в потребителското поведение, породена от интеграцията на големи езикови модели (LLM) в търсачки и платформи с AI функционалност.

Това изисква от брандовете нов тип присъствие онлайн: с фокус върху достоверност на съдържанието, релевантен контекст и публикуване в източници, смятани за „доверени“ от AI системите (напр. Wikipedia, Reddit, специализирани медии).

Регионално сътрудничество и трансграничен обмен на данни

В контекста на форума, обединяващ страните от Балканите и Китай, участниците подчертаха необходимостта от трансгранична съвместимост при обработката на данни, както и от ясна нормативна рамка за споделяне на технологии, модели и добри практики.
Обсъждани бяха и възможностите за създаване на съвместни AI-центрове или иновационни хъбове, които да подпомагат местните бизнеси при внедряването на нови решения.


Етикети: Netpeak (6)
Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.