Технологии
Регулаторни рестрикции, загуби и корупция: Трудностите пред китайския гигант Tencent продължават
Над 120 служители на китайския технологочен гигант Tencent са били уволнени за нарушаване на правилата за борба с измамите, включително за корупция и злоупотреби. Освен това още 20 дущи, работещи там са били докладвани на властите, обясняват в свое изявление от Tencent.
Сред уволнените служители има такива, които са работили в подразделението на групата PCG, което се занимава с излъчване и разпространение на новинарско съдържание, спорт и филми.
Други работили в отдела за медицински услуги на групата, сектор, в който телемедицинските приложения на Tencent имат огромен пазарен дял в Китай. Един от уволнените служители вече е осъден на четири години затвор и глоба в размер на 100 000 юана (14 000 долара).
Компанията, регистрирана в Хонг Конг, е един от най-големите производители на видеоигри в света. В Китай се радва на още по-голяма популярност, като нейното приложение WeChat е инсталирано на почти всеки телефон в страната.
Тези проблеми обаче не са новост за китайския технологичен гигант. Още през 2022 година основателят на Tencent Пони Ма описа нивото на корупция в своята компания като „шокиращо“ и фирмата обеща да предприеме действия, според съобщения в държавните медии.
Само през изминалата година са били докладвани повече от 70 нарушения на кодекса за поведение, обявиха от Tencent, предаде АФП.
Съобщенията идват след години на трудности за китайските технологични гиганти.
След период на стремителен растеж, секторът претърпя широка регулаторна реформа от китайските власти, която започна в края на 2020 г.
В резултат на това бяха загубени милиарди долари пазарна капитализация, а печалбите на мощните интернет компании паднаха рязко.
Tencent, която в момента има малко над 100 000 служители, не беше пощадена.
Ограниченията в Китай за времето за онлайн игри за лица под 18 години също нанесоха удар върху рентабилността на групата.
Сега Tencent търси повече възможности в чужбина, особено в Европа, където укрепва позицията си чрез придобиване на дялове в големи студиа за игри.