Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. И Tencent обяви поевтиняване на облачните си услуги - ценовата война в Китай се засилва

Технологии

И Tencent обяви поевтиняване на облачните си услуги - ценовата война в Китай се засилва

И Tencent обяви поевтиняване на облачните си услуги - ценовата война в Китай се засилва - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Китайският интернет гигант Tencent Holdings намалява цените на облачните услуги с до 40% от юни. Това решение е провокирано от подобни ходове на конкурентни компании, които хвърлиха сектора в Китай в ценова война, предава Ройтерс.

Ожесточената надпревара в технологичния сектор в страната идва в момент на занижено търсене на фона на колебливото възстановяване на икономиката в Китай след строгите ограничения заради COVID-19.

Още миналия месец от Alibaba Group заявиха, че ще намалят цените на някои облачни продукти с до 50%.

Държавната China Mobile преди дни обяви с 60% по-ниски цени за някои свои услуги за ограничен период от време.

Анализаторът Чарли Чай, е категоричен, че до скоро китайските доставчици на облачни услуги са полагали сериозни усилия да предотвратят евентуална ценова война, но в момента е повече от ясно, че те все пак са „тръгнали по този път“. Той отбелязва, че поради агресивното си разрастване, компаниите в момента имат твърде голям капацитет.

Според изследовател във фирмата за данни IDC, ценовата война отчасти е задвижвана и от високите цели за продажби, които компаниите са си заложили, въпреки забавения растеж на пазара.

По думите на Чарли Чай, въпреки сериозната конкуренция една от технологичните компании в страната затвърждава позициите. Той уточни, че Baidu, китайска мултинационална технологична компания, печели значително в тази ситуация, поради ориентацията си към разработването на уникални продукти, базирани на ИИ технологии.

„За играчите, които решат да се присъединят към ценовата войната, краткосрочното въздействие върху маржа може да бъде значително“, обяснява анализаторът.

Приходите от облачните услуги на Alibaba представляват около 9% от общите за технологичния гигант.

От Tencent обаче не разкриват конкретна информация за приходите си в този сегмент.

От компанията отчетоха ръст на приходите си през първото тримесечие и възстановяване след, спадовете, породени от ковид кризата и регулаторните ограничения на лицензите за игрите на компанията година по-рано.

Анкети