Технологии
След кибератака: Десетки полети на Japan Airlines се движат със закъснение
Japan Airlines съобщи за кибератака, която е причинила закъснения на вътрешни и международни полети, но по-късно заяви, че е открила и отстранила причината.
Авиокомпанията, която е втората по големина в Япония след All Nippon Airways (ANA), съобщи, че 24 вътрешни полета са закъснели с повече от половин час, предаде АФП.
Общественият телевизионен оператор NHK обяви, че проблеми със системата за регистрация на багажа на авиокомпанията са причинили закъснения на няколко японски летища, но не се съобщава за сериозни смущения.
„Установихме и отстранихме причината за проблема. Проверяваме състоянието на възстановяване на системата. Продажбите за вътрешни и международни полети, които заминават днес, са преустановени. Извиняваме се за причиненото неудобство“, заявиха от Japan Airlines (JAL) в социалната мрежа X.
По-рано говорител на JAL каза, че компанията е била подложена на кибератака.
Японските медии заявиха, че може да става въпрос за т.нар. атака DDoS, целяща да претовари и наруши работата на уебсайт или сървър.
Прекъсването на работата на мрежата е започнало в 7:24 ч. на 26 декември, се казва в изявление на JAL. В него се допълва, че няма въздействие върху безопасността на операциите.
След това „в 8:56 ч. сутринта временно изолирахме маршрутизатора (устройство за обмен на данни между мрежите), който причиняваше смущенията“, се казва още в съобщението.