Технологии
След Meta и TikTok оспорва закона на ЕС за модериране на съдържанието
TikTok обяви, че оспорва такса на ЕС за прилагане на закон за модериране на съдържанието, ден след като собственикът на Facebook Meta обяви подобен ход.
Приложението за споделяне на видеоклипове е в списъка на "много големите" онлайн платформи, които трябва да спазват по-строги правила съгласно новия Закон за цифровите услуги (DSA) на блока.
Фирмите, включени в списъка, трябва да плащат такси на Европейската комисия, изпълнителния орган на ЕС, за да финансират прилагането на DSA.
От TikTok обаче заявиха, че не са съгласни с начина, по който е изчислена таксата, въпреки че са платили дължимите суми през миналата година.
„Не сме съгласни с таксата и обжалваме на редица основания, включително използването на погрешни оценки на трети страни за броя на нашите месечни активни потребители като основа за изчисляване на общата сума“, посочи говорител на компанията, която има средно 125 милиона активни месечни потребители в ЕС.
DSA задължава платформите да правят повече за контролиране на съдържанието онлайн и също така изисква от тях да предприемат по-активни действия за защита на онлайн купувачите от измами.
Комисията съобщи, че всички дружества, включени в нейния списък с „много големи“ платформи, са платили дължимите такси до края на миналата година.
Говорител на Комисията подчерта, че таксата се изчислява „пропорционално на размера на услугата“ - отразена от броя на потребителите в ЕС - и не надвишава „общ таван (определен на 0,05 % от годишния световен нетен доход) за всеки доставчик“.
Meta също не е съгласна с методологията, използвана за изчисляване на таксите.
DSA влезе в сила за най-големите компании миналата година и ще се прилага за всички фирми от 17 февруари 2024 г.
ЕС е изправен пред правни предизвикателства и от страна на онлайн търговците на дребно Amazon и Zalando, които не са съгласни с определянето им като "много големи".