Технологии
След спад в печалбите: Spotify съкращава близо 17% от служителите си
Гигантът в областта на музикалния стрийминг Spotify обяви, че ще намали броя на служителите си с около 17% в опит да намали разходите си на фона на драматично забавения икономически растеж, предаде АФП.
През октомври Spotify отчете рядко срещана тримесечна оперативна печалба от 32 млн. евро, в сравнение със загуба от 228 млн. евро за същия период година по-рано, благодарение на 26% ръст на активните потребители за третото тримесечие.
„Осъзнавам, че за мнозина съкращение в такъв размер ще се стори изненадващо голямо предвид неотдавнашния положителен отчет за приходите и нашите резултати", написа главният изпълнителен директор Даниел Ек в писмо до служителите.
Той заяви, че през 2020 г. и 2021 г. компанията „се възползвала от възможността, предоставена от по-евтиния капитал, и инвестира значително в разширяване на екипа, подобряване на съдържанието, маркетинг и нови вертикали“.
„Сега обаче се намираме в много различна среда. И въпреки усилията ни да намалим разходите през изминалата година, структурата на разходите ни за нивото, на което трябва да бъдем, все още е твърде голяма.“
От стартирането си Spotify инвестира много, за да стимулира растежа си с разширяване на нови пазари, а в по-късните години и с ексклузивно съдържание като подкасти.
Само в подкастове компанията е инвестирала над 1 млрд. долара.
През 2017 г. компанията е имала около 3 000 служители, като в края на 2022 г. броят им ще се увеличи повече от три пъти до около 9 800 души.
Компанията никога не е отчитала целогодишна нетна печалба и само понякога тримесечни печалби въпреки успеха си на пазара на онлайн музика.