Технологии
След споразумение: ChatGPT и нейната търсачка SearchGPT ще показват съдържание от Vogue, The New Yorker, GQ и други издания
OpenAI и световният гигант в областта на модните списания Condé Nast обявиха партньорството си, което позволява на ChatGPT и нейната търсачка SearchGPT да показват съдържание от Vogue, The New Yorker, GQ и други известни издания.
Многогодишният договор е последното подобно споразумение, сключено от OpenAI с големи медийни компании.
Съдържанието, създавано от медийни организации е търсено от технологични компании, които го използват за обучение на своите модели за изкуствен интелект.
Някои медийни фирми, включително New York Times и Chicago Tribune, се противопоставиха на това и предприеха правни действия за защита на своето съдържание.
OpenAI и Condé Nast не разкриха финансовите условия на споразумението.
„Ангажирани сме да работим с Condé Nast и други издатели на медии, за да гарантираме, че когато изкуственият интелект играе по-голяма роля в откриването и предоставянето на новини, той запазва точността, почтеността и уважението към качественото отразяване“, каза Брад Лайткап, главен оперативен директор на OpenAI.
Новинарските медийни организации са свидетели не това, че бизнес моделите им са поставени под въпрос от възхода на социалните медии и други цифрови платформи.
„Партньорството ни с OpenAI започва да компенсира част от тези приходи, като ни позволява да продължим да защитаваме и инвестираме в нашата журналистика и творчески начинания“, заяви главният изпълнителен директор на Condé Nast Роджър Линч.
През юли OpenAI пусна своя прототип на търсачка с изкуствен интелект - SearchGPT.
В изявление по това време компанията заяви, че събира обратна връзка и информация от партньорите си в новинарския бранш, за да разработи новата платформа.
Сред другите компании, които са си партнирали с фирмата за ИИ са списание Time, Financial Times и Associated Press.