Технологии
В Испания започват разследване срещу Google
Технологичната компания е обвинена в налагането на неравнопоставени търговски условия за медии и информационни агенции в страната
Испанският орган за защита на конкуренцията е започнал разследване срещу Google заради „възможни антиконкурентни практики“ от страна на американския гигант, който е обвинен, че е наложил „неравнопоставени търговски условия“ на медии и информационни агенции. Това съобщават в комюнике от Националната комисия за пазарите и конкуренцията (CNMC), цитирани от AFP.
Разследването срещу Google и компанията майка Alphabet цели да определи дали американският гигант е наложил „практики, които могат да представляват злоупотреба с господстващо положение“ спрямо медийни групи, уточняват от регулаторния орган.
Процедурата е била задействана вследствие на подадена жалба от „Испанския център за права на възпроизвеждане“ - организация, представляваща медийни групи, издателски къщи и автори, уточняват от Националната комисия за пазарите и конкуренцията.
Според CNMC от Google може да са наложили „неравнопоставени търговски условия на издатели на публикации в медиите и информационни агенции, установени в Испания, относно използване на съдържание, защитено от интелектуална собственост“.
Органът за защита на конкуренцията не дава информация за периода, който е обект на разследването, нито за това какъв вид санкции евентуално ще понесе компания, ако тези обвинения за злоупотреба с господстващо положение бъдат доказани.
През последните години споровете на ЕС и някои страни членки с американски цифрови гиганти, сред които и Google, се увеличават, като компаниите са санкционирани с тежки глоби от ЕС, на обща стойност 8 милиарда евро, предава БТА.
ЕС се споразумя през март 2022 година за ново законодателство – Регламент за достъпни и справедливи пазари в цифровия сектор, с което да сложи край на господстващата позиция на цифровите гиганти.
Концепцията за „съседни права“, която позволява на вестници, магазини и информационни агенции да получават възнаграждения, когато съдържанието им се използва повторно в мрежата, беше въведена за онлайн платформите от европейска директива, приета от ЕП през март 2019 година.
Франция е първата страна в ЕС, която приложи реформата със закон, приет през юли 2019 година и влязъл в сила три месеца по-късно.