Парите
В сделка за 4 млрд. долара: Kering продава козметичното си подразделение

Френският конгломерат Kering, собственик на модната къща Gucci, води преговори в напреднал стадий за продажбата на своя бизнес с козметика на L’Oréal в сделка на стойност около 4 милиарда долара. Ако не се появи нов кандидат или преговорите не се провалят неочаквано, сделката може да бъде обявена още следващата седмица. Това е първият значим ход на новия главен изпълнителен директор на Kering – Лука де Мео, който зае поста само преди няколко седмици.
L’Oréal, базирана в Париж, е световен лидер в производството на козметика и притежава марки като Garnier и Maybelline New York. С придобиването на козметичното подразделение на Kering френската компания ще добави и производството на луксозни парфюми като Creed към своята продуктова гама. Освен това, сделката ще ѝ даде възможност да разработи нови предложения около емблематичните модни марки на Kering, включително Bottega Veneta, Balenciaga и Alexander McQueen, съобщи WSJ.
Kering създаде своето подразделение за козметика през 2023 г., за да се възползва от бързо растящия пазар на парфюми и грим, като премине от лицензионни договори към собствено производство. През лятото на същата година компанията направи голяма крачка напред, придобивайки изцяло с парични средства престижната марка за аромати Creed.
Въпреки това усилията в сектора на красотата не успяха да компенсират по-сериозните проблеми в основния бизнес. Gucci, най-печелившата марка на Kering, отчита спад на продажбите в Китай, а Saint Laurent страда от свито търговско присъствие и по-труден пазар в САЩ. Продажбата на козметичното подразделение би могла да помогне на компанията да намали своя дълг от около 11 млрд. долара към 30 юни.