Парите
Valentino отчете 22% спад на печалбата за 2024 година

Оперативната печалба на италианската модна къща Valentino е спаднала с 22% през 2024 година, отчетоха от компанията. Понижението се дължи на най-вече на слабото търсене на стоки от луксозния клас.
Приходите са паднали с 2% или до 1,31 милиарда евро, въпреки добрите продажби в Япония, Близкия изток и Северна и Южна Америка.
Брандът отчита ръст в онлайн продажбите с 5% спрямо предходната 2023 година. Цифрите в тази категория съвпадат с целите на компанията да засили бизнеса си в електронната търговия.
„Работата ни направи решителна стъпка с пристигането на Алесандро Микеле като наш нов креативен директор“, каза главният изпълнителен директор Якопо Вентурини в изявление.
Valentino нае бившия дизайнер на Gucci през март миналата година след напускането на творческия директор Пиерпаоло Пичоли, който беше на позицията в продължение на 25 години.
През 2023 г. собственикът на Gucci - Kering купи 30% дял във Valentino с опция за закупуване на целия акционерен капитал на компанията до 2028 г.