Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Великобритания национализира основен железопътен оператор

Парите

Великобритания национализира основен железопътен оператор

Великобритания национализира основен железопътен оператор - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

South Western Railway (SWR) беше национализирана, като стана първата железопътна компания, прехвърлена в публична собственост под управлението на Лейбъристите, предаде АФП.

Първият национализиран влак ще тръгне в 05:36 от Уокинг за Сърбитън, макар че част от маршрута ще бъде обслужван от автобуси.

Правителството приветства тази стъпка се въздържа от обещания за по-ниски тарифи, като се фокусира повече върху планове за подобряване на услугите и използване на печалбите за реинвестиции в инфраструктурата.

Влаковете на SWR вече са отговорност на оператора DfT (Министерство на транспорта) и ще бъдат интегрирани в Great British Railways (GBR), която ще контролира цялата железопътна инфраструктура.

GBR няма да съществува официално, докато депутатите не гласуват за създаването ѝ, което вероятно ще стане през есента.

По-рано, по време на посещение в депо за влакове в Борнмут, министърът на транспорта Хайди Александър описа национализирането на SWR като „истински поврат“.

На въпроса дали цените за пътниците ще паднат, тя отговори, че не може да обещае по-ниски тарифи, но увери пътниците, че ще получат „отлично съотношение цена-качество“.

Две други железопътни компании, C2C и Greater Anglia, ще бъдат прехвърлени в публична собственост по-късно тази година.

Четири големи оператора вече са прехвърлени в публична собственост по време на предишните консервативни правителства – East Coast Mainline, TransPennine, Northern и South Eastern (LNER).

Още 7 компании ще бъдат ренационализирани до 2027 г., когато изтекат договорите им, или по-рано, ако резултатите им бъдат счетени за неприемливи.

Настоящите планове на правителството са да национализира почти всички железопътни услуги за превоз на пътници в Англия, Уелс и Шотландия до 2030 г.

Правителството обяви, че не може да обещае по-ниски цени на билетите въпреки значителните икономии от ренационализацията, но всички допълнителни средства ще бъдат инвестирани в подобряване на услугите.

Източници от британското правителство заявиха, че министрите се надяват да намерят начини за намаляване на разходите за железопътния транспорт, но е невъзможно да се дават обещания, преди GBR да бъде официално създадена.

Анкети