Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Xiaomi отчете ръст на приходите за 2024 г.

Технологии

Xiaomi отчете ръст на приходите за 2024 г.

Xiaomi отчете ръст на приходите за 2024 г. - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Китайският гигант в областта на потребителските технологии Xiaomi обяви рязък ръст на годишните си приходи, стимулиран от високите продажби на смартфони и продължаващото навлизане в сектора на електрическите автомобили.

Базираната в Пекин фирма произвежда разнообразни технологични джаджи, вариращи от смартфони и лаптопи до оризоварки и пречистватели на въздуха.

Резултатите му се смятат за показател за потребителските нагласи в Китай, където през последните месеци властите се опитват да стабилизират разклатената икономика, предаде АФП.

Общите приходи на компанията през миналата година са 365,9 млрд. юана (50,6 млрд. долара). Това е с 35% повече от предходната година, според съобщение на уебсайта на Хонконгската фондова борса.

Приходите са се увеличили с 48,8% на годишна база в четвъртото тримесечие на 2024 г., се посочва в изявлението.

Бързият тримесечен ръст надхвърли прогнозата на „Блумбърг“, която предвиждаше приходите да се увеличат с 43% през периода.

Xiaomi навлезе на висококонкурентния пазар на електромобили в Китай миналата година с пускането на седан SU7. Компанията имаше за цел да спечели купувачите с редица високотехнологични функции.

„През 2024 г. доставките на серията Xiaomi SU7 достигнаха 136 854 автомобила“, се отбелязва в съобщението.

Фирмата добави, че ще „продължи да увеличава производството и да гарантира доставките, като се стреми да постигне целта за доставка на 350 000 автомобила за цялата 2025 г.“.

Приходите от електромобили и „други нови инициативи“ достигнаха 32,8 млрд. юана през миналата година, показва справката на фондовата борса.

Но традиционната сила на Xiaomi – друг бизнес сегмент, който включва смартфони – все още представлява основната част от продажбите. Приходите достигнаха 333,2 млрд. юана през миналата година.

Основана през 2010 г., Xiaomi първоначално постигна бърз растеж чрез стратегията си за продажба на устройства от висок клас на достъпни цени.

От есента на миналата година Пекин обяви различни мерки в опит да съживи доверието в икономиката и да стимулира потребителските разходи.

Една от тези инициативи включва държавни субсидии за закупуване на определена персонална електроника и домакински уреди. Това са продуктови категории, в които Xiaomi има силно присъствие.

Анкети